2012. október 28., vasárnap

EGÓ - SZUPEREGÓ

..."Határtalanná és mértéktelenné kell válnia az embernek is, hogy létét annak egész súlyában el tudja viselni; paradox módon éppen a kibírhatatlantól lesz kibírható a rabság" (Földényi F. László) Minden embernek van egója, egész nap gondolkozunk, tervezzük a jövőnket, jobb jelent akarunk. Ha, pedig mégsem, akkor a múltról álmodozunk. Vagy jövőn gondolkozunk, vagy a múlton rágódunk. Képtelenek vagyunk az örökös jelenben élni. Elménkben állandóan 2 elkülöníthető hang társalog. Az egyik az EGÓ, másik a SZUPER-EGÓ. Az EGÓ az, aki, ami terveket sző és állandóan azon rágódik, hogy mit kéne tennie. A lepcses hang, aki állandóan tervez a fejünkben az egó. Aki szabályokat hoz, a szuper-egó. A szuper egó határolja be az emberit mégjobban és mocskolódik amennyiben hibát vétettünk. Ezeknek a hangoknak a káoszában éljük le életünket. Az egó, a tulajdonképpeni "én", ez az én egyáltalán nem nevezhető énnek. Ez az egó mindössze csak egy eszköz. Arra való, hogy elkerüljük a félelmet, mely az igazsághoz vezet - vezethetne - minket. Mikor azt mondod, valójában (te), hogy - Én, megtettem ezt, vagy azt. - vagy, hogy - Ez vagyok én! akkor azt az egó mondja. Az egyetlen dolog, amiben elmerülhetsz az a csönd, a csönd a világon a leghatártalanabb és leg mértéktelenebb. A CSÖND: A csönd ez az egyetlen dolog, amiben elmerülve közelebb kerülhetsz VALÓDI önmagadhoz. A csöndben rá ébredhetsz, az egót te hívod vissza mindig. Az aki beszél, az maga is csak egy tárgy, egy eszköz. S az eszköz (az EGÓ) csupán időszakos. Akkor van jelen, mikor te akarod. A csönd. az igazi belső csönd az egó, a kételyek világában élő ember számára kibírhatatlan. Ám nem véges. Ami te vagy igazából az, maga a határok közzé szoríthatatlan örök szeretet. Ahhoz, hogy közelebb kerülj önmagadhoz meg kell értened, hogy a csönd a lélek nyelve. Bennem is, mint már írtam két külön világ hadakozik egymással: A ZAJ és a CSÖND. Számomra csak az egyik győzhet. Nem tudom , hogy fog e valaha is... De úgy érzem inkább csöndből, nyugalomból állók, mint zajból. (Nem vagyok se drogos, nem voltam még soha pszichiáternél, nem szedek gyógyszereket... mindössze a végső igazság érdekel.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése