Egyéb oldalak:

2015. június 28., vasárnap

A világ iskoláztatása - A fehér ember utolsó terhe:





„Az igazi szabadság akkor jő el, ha megszabadulunk a nyugati oktatás, a nyugati kultúra és a nyugati életmód uralmától.”
Mahatma Gandhi
„Igazából kész csoda, hogy a modern oktatási módszerek még nem ölték ki teljesen az áldott kíváncsiságot és érdeklődést"
Albert Einstein
„Az oktatás egy személy kötelező, erőszakos cselekedete egy másikkal szemben. A kultúra az emberek szabad kapcsolata...
Az oktatás és a kultúra közötti különbség egyedül abban a kényszerben nyilvánul meg, aminek a gyakorlására az oktatás jogot formál.
Az oktatás korlátok közé szorított kultúra. A kultúra szabad.”
Lev Tolsztoj





"Iskoláink bizonyos értelemben gyárak, amelyekben a nyersanyagot, a gyermekeket, termékké kell formálni és alakítani. A gyártásra való szakosodásokat a 20. század civilizációjának igényei diktálják, és az iskola feladata, hogy a lefektetett specifikációknak megfelelő tanulókat alakítson ki.”
Ellwood P. Cubberly, Dean Stanford Neveléstudományi Egyetem
1898
„Álmunk az, hogy az emberek tökéletes engedékenységgel adják át magukat formázó kezünknek.”
John D. Rockefeller
Általános Oktatási Bizottság
1906
„Az iskola nagy célja jobban megvalósítható sötét, levegőtlen, rút helyeken.
Uralni kell a fizikai testet,hogy felülkerekedhessünk a természet szépségén. Az iskolának ki kell fejlesztenie azt a képességet, hogy kivonjuk magunkat a külső világból.”
William Torrey Harris
USA oktatásügyi biztos
1889-1906
A teljes filmet, amit korábban feliratoztam, itt nézhetitek meg:







* Hogy az iskolai feleltetésekre, dolgozatokra kapott osztályzatok egy kód! (a rajz,ének egyéb kreatív szakok nem számítanak)

5= Programozásra teljes mértékben alkalmas.
4=Programozásra csak részben alkalmas.
3= veszélyes megjátssza magát!
2= közellenség.
1=vagy zseni vagy idióta.





"Az iskola maga lényegében egy állandó stressz intézmény, mely rendszeres szorongás alatt tartja a növendékeket vizsgák, felelések, számonkérések alkalmával, ahol a túl nagy mennyiségű tananyagról kell túl rövid időközönként beszámolniuk.

Ezen dolgozatok semmi másról nem szólnak, csupán a megkérdőjelezés nélküli visszamondásáról annak, amit tanítottak. Az állandó stressz megteremtése azért fontos, mert csökkenti a gondolkodási és teljesítő képességet, amit a legtöbben csak magolással tudnak ellensúlyozni.

* Legtöbb szülő azt gondolja rossz tanuló gyerekéről, hogy ostoba, lusta és teljesen érdektelen az őt körülvevő világról. A helyzet ezzel szemben az, hogy csupán megbukott az állam által ráerőltetett rabszolgásító programban, mely miatt a benne szunnyadó képességet nem tudta előhozni, amit később a társadalom javára fordíthatott volna...

* A mai iskolarendszer, csak rabszolgákat gyárt magának a rendszernek... nincs valós és értékes tananyag, csupán elméletekre alapozott, tananyag... biztos jól van ez így, szükség van erre?



Forrás: Sevaster1







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése