Egyéb oldalak:

2019. augusztus 29., csütörtök

The Comet: Rosetta & Philae / Csurjumov–Geraszimenko

Video:






In 2016 an exciting mission was ended. The Rosetta spacecraft made its final manouver. A controlled hard-landing on the comet ...





A Rosetta az Európai Űrügynökség űrszondája, melynek fő célja, hogy közelről megvizsgálja a 67P/Csurjumov–Geraszimenko üstököst. 2004. március 2-án magyar idő szerint 8:17-kor (7:17 UTC) indították egy Ariane–5 G+ hordozórakétával. 2014. november 12-én este az űrszonda Philae leszállóegysége sikeresen landolt az üstökösön, a Földtől 500 millió kilométerre, és sikerült szigonyokkal rögzítenie magát a távoli égitest felszínén.[3]
 
Bár az elején sikeresnek ítélték a landolást, az adatfeldolgozás és a visszajelzések meghibásodásra utaltak. A napelemek nem töltődtek, és az első képek alapján egyértelművé vált, hogy az egység rossz helyen szállt le. Leszállás közben a szigonyok nem lőttek ki és nem fogták meg a leszállóegységet, így az elpattant. A műszerek három pattanást is regisztráltak, a Philae végül egy sötét vágat oldalában landolt. 52 óra elteltével az energiacellák kimerültek, és az egység alvó üzemmódba kapcsolt. 2015. július 9-én a leszállóegység újra bejelentkezett, adatokat küldött, de továbbra is rossz helyzete miatt az összeköttetés ismét megszakadt.

A következő kapcsolattartásra alkalmas időpontban a Philae már ismét alvó üzemmódban volt. A leszállóegység azóta sem ébredt fel, és a programot vezető tudósok 2016. február 12-én bejelentették, hogy már semmi esély nincs a leszállóegység aktivitására. A program 2016. szeptember 30-án ért véget, amikor az üzemanyag készlete végét fogyasztó Rosetta, irányított manőver során az üstökösbe csapódott.





A fizika mennyire filozófia? ( VNTV )



Dr. Balogh Sándor életútja igazából a másképp gondolkodók útja. Azon kevés szerencsések közé tartozik, akik megismerhették Einstein utolsó írásbeli anyagait, amelyben visszavonta korábbi állításait.

Az einsteinizmus újból az alapkőhöz állítja vissza az egyesített elmélet titkát kutató versenyzőket. Dr. 
Balogh Sándor és Jakab István beszélgetése...
 

2013. október 3-i VNTV adás.

2019. augusztus 25., vasárnap

Így ég el a jövőnk : The years project





Egy kiszivárgott dokumentáció ( https://www.unilad.co.uk/…/brazils-pr... ) szerint Jair Bolsonaro brazil elnök a kormány jelenlétét akarja megerősíteni az amazonasi régióban, hogy megakadályozza a természetvédelmi projektek előrehaladását. 

 Videó:



Hidakat, autópályákat és vízerőművet tervez az esőerdőben, és szembe fog szállni az Amazonas védelmére irányuló nemzetközi nyomással, pontosabban a „Triple A” projekttel, ami 265 millió négyzetkilométer esőerdőt, a „világ tüdejét” szeretné megvédeni.
 
A dokumentációban szereplő PowerPoint prezentáció egyik diája szerint az esőerdő stratégiai elfoglalása elsőbbséget élvez. Bolsonaro burkolt üzenetével, miszerint a természetvédők „megfojtják” országát, arra bátorította a favágókat, marhatenyésztőket, hogy vegyék birtokba az esőerdőt.
 Beszámolók szerint az esőerdőn most végigseprő, tomboló tüzet az okozta, hogy augusztus 10-én farmerek jelentették be, hogy összehangolt "tűznapot" tartanak az esőerdőben, a bennszülött közösségek területein.
Az Amazonas adja a világ oxigénellátásának 20 százalékát. Ha az esőerdő továbbég, nem csak oxigént nem fog termelni, nem csak 150-200 milliárd tonna szén-dioxidot fog kibocsátani, nem csak a vadvilág és a bennszülöttek életterét fogja megszüntetni, de jelentősen el is mélyíti a klímaválságot, és továbbnöveli az átlaghőmérsékletet. A felháborodott közvélemény most aláírásgyűjtésbe kezdett, és petícióban kéri a brazil kormányt, hogy tiltsák be az 
Amazonas felégetését.

 https://www.change.org/p/stop-the-bur... Fentieket annyival szeretném kiegészíteni, hogy nem csak az Amazonas esőerdőt égetik fel. A jelenség az egész világon megfigyelhető. Európában, sőt, kis hazánkban is módszeresen irtják az erdőket, hogy újabb és újabb területeket kapjanak a gazdálkodók. 

Ők pedig azért fognak gazdálkodni, mert mi fogyasztunk. 
Mindannyian felelősek vagyunk.

5G: Egy veszélyes kísérlet az emberiségen! ( RT America )

 

 

 A katonaság által fegyverként használt milliméteres hullámokat pár száz méterenként elhelyezett jeladók fogják sugározni a városokban.


 A
VIDEÓ:
Magyar fordítással:





Az 5G esetében a legfontosabb és legaggasztóbb tényező, hogy 

1. a legnagyobb emberkísérlet, ami zajlik, mert az emberi egészségre nem vizsgált és nem tesztelt sugárzásról és technológiáról van szó,

2. másrészt, míg eddig csak a nagy mobilátjátszók és jeladók közvetlen közelében volt extrém nagy a kitettség és sugárzás, mostantól az 5G jeladók veszik át a szerepet és ott lesznek minden sarkon, minden épületben és lakásban...

Mini 5G adótorony és átjátszó-állomás lesz az otthonodban, az iskolában, a hivatalokban, az utcán, gyakorlatilag mindenhol.... és mint tudjuk, Elon Musk több ezer kis műholddal a világűrből is szeretné szórni......

 
Anélkül, hogy az ott lévő emberek egészségére gyakorolt hatását bárki figyelembe vette volna!




Eredeti videó:



RT America


5G Wireless: A Dangerous ‘Experiment on Humanity’



https://www.youtube.com/watch?v=H_f9gpg4t6c





Források:


Kiderült, hogy lesújtó az okostelefonok sugárzásának mértéke, sőt duplája az engedélyezettnek - A Chicago Tribune friss vizsgálata:


  VILÁG HELYZETE








Börtön Bolygó

 

 

 

Kapcsolódó írás:



"Mindent az 5G-ről". ( Érvek és Ellenérvek ) :     

 

   TÉNYEK ERŐDJE


https://tenyekerodje.blogspot.com/2019/03/mindent-az-5g-rol-ervek-es-ellenervek.html

 

 

 

***

A "kis herceg" tanításai,idézetei...




A kis herceg, a legendás,világszerte ismert mese, mely a felnőtteknek is íródott, az allegorikus kisregény tekinthető Antoine de Saint-Exupery leghíresebb munkájának. A mű 1943. április 6-án jelent meg New Yorkban, és ma már több mint 180 világnyelvre fordították le. Úgy tűnik, hogy nincs olyan ember a világon, aki ne ismerné az apró, szőke hajú kisfiút, aki egy külön bolygón él a rózsájával.




 
Azok számára, akik hosszú ideje nem olvasták már ezt a bölcs és egészen megható művet, azoknak összegyűjtöttük a könyv legjobb idézeteit, melyek a szeretetről, a barátságról szólnak, amelyek segítenek, hogy a világra melegebb és barátságosabb szemmel tekintsünk:





1. „Mert előbb minden fölnőtt gyerek volt. (De csak kevesen emlékeznek rá.)”


2. „Szomorú dolog elfelejteni a barátunkat. Nem mindenkinek van barátja.”


3 “Az emberek – mondta a kis herceg – gyorsvonatokon zötykölődnek, de már nem tudják, mit keresnek. Erre elkezdenek ágálni, és csak forognak körbe-körbe…”


4. „Fegyelem kérdése – mondta egyszer később a kis herceg. – Miután reggel gondosan rendbe szedte magát az ember, gondosan rendbe kell szednie a bolygóját is.”


5. „– Jobb lett volna, ha ugyanabban az időben jössz – mondta a róka. – Ha például délután négykor érkezel majd, én már háromkor elkezdek örülni. Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor már tele leszek izgalommal és aggodalommal; fölfedezem, milyen drága kincs a boldogság. De ha csak úgy, akármikor jössz, sosem fogom tudni, hány órára öltöztessem díszbe a szívemet… Szükség van bizonyos szertartásokra is.”


6. „A nagyok semmit sem értenek meg maguktól, a gyerekek pedig belefáradnak, hogy örökös-örökké magyarázgassanak nekik.”


  7. „— Nálatok – mondta a kis herceg – az emberek egyetlen kertben ötezer rózsát nevelnek. Mégse találják meg, amit keresnek.— Nem találják meg – mondtam.— Pedig egyetlen rózsában vagy egy korty vízben megtalálhatnák…”


8. „— Hol vannak az emberek? – kérdezte később a kis herceg. – Itt a sivatagban olyan egyedül van az ember.— Nincs kevésbé egyedül az emberek közt sem – mondta a kígyó.”


9. „Az emberek nem érnek rá, hogy bármit is megismerjenek. Csupa kész holmit vásárolnak a kereskedőknél. De mivel barátkereskedők nem léteznek, az embereknek nincsenek is barátaik.”


10. „Ha azt mondjuk a felnőtteknek: “Láttam egy szép házat, rózsaszínű téglából épült, ablakában muskátli, tetején galambok…” – sehogy sem fogják tudni elképzelni ezt a házat. Azt kell mondani nekik: “Láttam egy százezer frankot érő házat.” Erre aztán fölkiáltanak: “Ó, milyen szép!””






  11. „[…] a fölnőttek ugyanis szeretik a számokat. Ha egy új barátunkról beszélünk nekik, sosem a lényeges dolgok felől kérdezősködnek. Sosem azt kérdezik: “Milyen a hangja?” “Mik a kedves játékai?” “Szokott-e lepkét gyűjteni?” Ehelyett azt tudakolják: “Hány éves?” “Hány testvére van?” “Hány kiló?” “Mennyi jövedelme van a papájának?” És csak ezek után vélik úgy, hogy ismerik.”


12. „Neked viszont, a parányi bolygódon, egyéb sem kellett, mint pár lépéssel odébb húznod a székedet. S annyiszor láttad a naplementét, ahányszor csak akartad…”


13. „— Ha azt akarod, hogy barátod legyen, szelídíts meg engem.— Jó, jó, de hogyan? – kérdezte a kis herceg.— Sok-sok türelem kell hozzá – felelte a róka. – Először leülsz szép, tisztes távolba tőlem, úgy, ott a fűben. Én majd a szemem sarkából nézlek, te pedig nem szólsz semmit. A beszéd csak félreértések forrása. De minden áldott nap egy kicsit közelebb ülhetsz…”


14. „Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.”


15. „— Volt egy nap, amikor negyvenháromszor láttam lemenni a napot!Kisvártatva hozzátetted:— Tudod, az ember, ha olyan nagyon-nagyon szomorú, szereti a naplementéket…— Hát annyira szomorú voltál azon a negyvenháromszoros napon?Erre azonban a kis herceg nem felelt.”


16. „A beszéd csak félreértések forrása.”


17. „– Szépek vagytok, de üresek. Nem lehet meghalni értetek. Persze egy akármilyen járókelő az én rózsámra is azt mondhatná, hogy ugyanolyan, mint ti. Holott az az igazság, hogy ő egymaga többet ér, mint ti valamennyien, mert ő az, akit öntözgettem. Mert ő az, akire burát tettem. Mert ő az, akit szélfogó mögött óvtam. Mert róla öldöstem le a hernyókat (kivéve azt a kettőt-hármat, a lepkék miatt). Mert őt hallottam panaszkodni meg dicsekedni, sőt néha hallgatni is. Mert ő az én rózsám.”


18. Nem tudom – mondta -, nem azért vannak-e kivilágítva a csillagok, hogy egy napon mindenki megtalálhassa a magáét.


19. „A virágok szavát sosem szabad meghallgatni. Nézni kell őket, beszívni az illatukat. Az enyém egész bolygómat elárasztotta az illatával, mégse tudtam örülni neki.”


20. „Jó az embernek, ha volt egy barátja, még ha rövidesen meg is kell halnia.”


21. „Felelni nem felelt a kérdéseimre; de ha valaki elpirul, az ugye azt jelenti, hogy “igen”.”


22. „Ha valaki szeret egy virágot, amely csak egyetlen példányban létezik a csillagmilliókon: ez épp elég neki, hogy boldog legyen, ha a csillagokra pillant. “Ott van valahol az én virágom” – gondolja magában.”







Források:











&



A kis herceg idézetek, melyek szívbemarkolóak:

 

 

A kis herceg idézetek az igaz barátságról, az önzetlen szeretetről szólnak és az egyes társadalmi karaktereket is különös köntösben tálalja, az író. A történet főszereplője a kis herceg, elhagyja piciny bolygóját, hátrahagyva félve őrzött rózsáját, hogy megismerje, mit rejt a titokzatos Univerzum. A kis herceg, igazából nem más, mint az író, belső gyermeki énje, egy szőke, kócos hajú kisfiú, aki őszinte, tiszta lelkű és nyitott a világ csodáira. 

 

A karakter kinézetét, az író saját magáról mintázta, hiszen több gyermekkori képe is erre utal és kiskorában családja, barátai is Napkirálynak becézték. A róka, aki a műben a bölcs tanácsokat osztogatja, Saint- Exupéry legközelebbi barátjáról, Léon Werth-ről kapta a karakterét. Az igaz barát 22 évvel idősebb volt nála, így a róka bölcs gondolatait is a kapcsolatukból merítette.

Annyira fontos volt ez a barátság az írónak, hogy a könyvet is neki ajánlja. A mű ezzel a pár sorral kezdődik:


Arra kérem a gyermekeket, hogy bocsássanak meg nekem, hogy ezt a könyvet egy felnőttnek ajánlom. Van egy komoly kifogásom: ez a felnőtt a legjobb barátom a világon. Van egy újabb kifogásom: ez a felnőtt mindent megért, még a gyerekkönyveket is. Van egy harmadik kifogásom: Franciaországban él, ahol éhezés és hideg van. Ezért kell vigasztalni őt. Ha ezek a kifogások mégsem elegek, akkor ezt a könyvet, annak a gyermeknek ajánlom, aki ez a felnőtt volt, valamikor régen. Hiszen minden felnőtt gyerek volt egyszer. (De kevesen emlékeznek rá.)  Így kijavítom az ajánlásomat:
Léon Werthnek,
amikor még kisfiú volt.

Azt hiszem egy igaz barátságot ennél szebben megpecsételni nem lehet… A sors fintora, hogy a könyv és vele együtt a szívhez szóló ajánlás, a háború miatt, az igaz baráthoz, Werth-hez, csak az író halála után 5 hónappal jutott el. A második világháború végén, Werth úgy nyilatkozott, a mű szerzőjéről:

“ A béke, Tonio ( Saint-Exupéry ) nélkül, nem igazi béke.”

A kis herceg további szereplői, a rózsa, a szerelmét jelképezi akit, óvott, védett és az életben feleségül is vette, hiszen a felesége karakterét jeleníti meg benne. Az elmondások szerint, nagyon rapszodikus volt a kapcsolatuk, annyira, hogy az írónak, később alkoholproblémái keletkeztek, amit a műben is később megjelentet.

  Kapcsolódó írás: 13 Müller Péter idézet, ami fejbekólint

A pilóta karaktere szintén, maga a felnőttkori író, aki a regényben, repülőgép szerencsétlenséget szenved a sivatagban és lázálmában találkozik a kis herceggel. Saint-Exupéry valóban átélt egy ilyen repülőgép balesetet… 1935 decemberében egyik társával, egy gyorsasági rekordot, szeretett volna megdönteni, de baleset lett a repülőgép verseny végkimenetele. A Szahara forró sivatagába zuhantak, ahol a szárazsággal, vízhiánnyal kellett megküzdeniük.
Az első napon, pár szem szőlő, termosz kávé, bor és homokdűnék voltak a túléléshez szükséges felszerelésük. A 2. és a 3. nap teljesen kiszáradtak, már hallucináltak, a 4. napon a két kimerült versenyzőre, egy beduin a tevéjével talált rá.  A csodával volt határos, hogy mindezt túlélték és egy rehabilitációs kezelés után teljesen felépültek. Furcsa és misztikus, hiszen évekkel később Saint-Exupéry halálát is egy repülőgép szerencsétlenség okozta.

1944 júliusában gépe eltűnt a Földközi-tengeren.

A könyvben a pilóta karaktere egy átlagember, aki a mindennapok szürke árnyékából szeretne kitörni. Érzi, hogy az élet, nem valószínű, hogy csak ennyi, a maga monoton valóságával. A kis herceggel való találkozás vezeti rá a régi kellemes emlékekre és hogy ismét felfedezze az élet szépségeit. A műben az író több társadalmi személyiséget is felsorakoztat, rávilágít arra, hogy az ember mennyire gyarló és hogy milyen könnyen megfeledkezünk az ősi bölcs tanításokról, ami az élet értelmét és boldogságát jelentené. Az olvasás közben találkozunk több embertípussal, az uralkodó típus, az egoista, a szenvedélybeteg, a fontoskodó és   van olyan karakter is, amit az író korábbi életéből vett kölcsön. Ezek a személyiségek mind a társadalom negatív és boldogtalan, lelkei.

A kis herceg, a második világháború idején, 1943. áprilisában jelent meg az USA-ban. Napjainkig 300 nyelvre lefordított mű. 200 millió eladott könyv a világon. 400 millió olvasó. 


Nincs ember a földön akinek, a kis herceg valamelyik üzenete, nem érinti meg a szívét. Ha csak egyet találunk benne, már megérte…




A kis herceg idézetek, melyek az igaz barátságról szólnak!



1. “Te pillanatnyilag nem vagy számomra más, mint egy ugyanolyan kisfiú, mint a többi száz, meg százezer. És szükségem sincs rád. Ahogyan neked sincs rám. De ha megszelídítesz, szükségünk lesz egymásra. Egyetlen leszel számomra a világon. És én is az egyetlen leszek számodra…”

2. “Éjjelente majd néz fel a csillagokra. Az enyém túl kicsi, hogy megmutassam neked. De jobb is így. Az én csillagom számodra egy lesz a sok-sok csillag közül. Ezért aztán minden csillagot szívesen nézel majd.”

3. “Nem tudom, nem azért vannak- e kivilágítva a csillagok, hogy egy szép napon mindenki megtalálhassa a magáét.”

4. “Én majd a szemem sarkából nézlek, te pedig nem szólsz semmit. A beszéd csak félreértések forrása. De minden áldott nap egy kicsit közelebb ülhetsz.”

5. “Az embereknek nem ugyanazt jelentik a csillagaik… ha éjszakánként fölnézel az égre, olyan lesz számodra, mintha minden csillag nevetne. S ha majd megvigasztalódtál ( mert végül is mindig megvigasztalódik az ember ), örülni fogsz neki, hogy megismerkedtél velem. Mert nekem mindig is a barátom leszel.”

6. “Látod ott azt a búzatáblát? Én nem eszem kenyeret. Nincs a búzára semmi szükségem. Nekem egy búzatábláról nem jut eszembe semmi. Tudod, milyen szomorú ez? De neked olyan szép aranyhajad van. Ha megszelídítesz, akkor az arany színű búzáról, te jutnál az eszembe. És hogy szeretném a búzában a szél susogását…”

  7. “Jobb lett volna, ha mindig ugyanabban az időben jössz. Ha teszem azt, délután négykor érkezel, én meg már háromkor elkezdek örülni neked. Amint halad az idő, egyre boldogabb leszek. Négykor már tele leszek izgalommal, nyugtalankodom és fölfedezem, milyen drága kincs a boldogság. De ha csak úgy, bármikor jössz, sosem fogom tudni, hány órára öltöztessem ünneplőbe a szívemet.”


8. “Az emberek elfelejtik az igazságot! – mondta a róka – Neked azonban nem szabad elfelejtened. Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél. Felelős vagy a rózsádért…”
 
9. “…mert ő az, akit öntözgettem. Mert ő az, akire burát tettem. Mert ő az, akit szélfogó mögött óvtam. Mert róla öldöstem le a hernyókat (kivéve azt a kettőt-hármat, a lepkék miatt). Mert őt hallottam panaszkodni meg dicsekedni, sőt néha hallgatni is. Mert ő az én rózsám.”

  

10. “Az idő amit a rózsádra vesztegettél, az teszi olyan fontossá a rózsádat.”


11. “Két három hernyót el kell tűrnöm, ha meg szeretném ismerni a pillangókat.”

12. “Az teszi széppé a sivatagot, hogy valahol egy kutat rejt.”

13. “Csakhogy a szem vak, a szívünkkel kell keresni.”

14. “A legrosszabb, amikor fájdalmat látsz egy olyan ember szemében, aki a világot jelenti a számodra.”
 
15. “Jócskán akadt dolgom felnőttekkel. Közvetlenül közelről láthattam őket. És nem mondhatnám, hogy ettől jobb lett róluk a véleményem.”

16. “Az emberek nem érnek rá, hogy bármit is megismerjenek. Csupa kész holmit vásárolnak a kereskedőknél. De mivel barátkereskedők nem léteznek, az embereknek nincsenek is barátaik.”


17. “Minden felnőtt egyszer gyerek volt, de csak kevesen emlékeznek rá.”

18. “Magunkon ítélkezni sokkal nehezebb, mint máson. Ha sikerül helyesen ítélkezned, saját magad fölött, az annak a jele, hogy valódi bölcs vagy.”

19. “Aki hagyja, hogy megszelídítsék, az a sírás kockázatát is vállalja vele.”

 

20. “Isten veled! – mondta a róka – Tessék itt a titkom, nagyon egyszerű:   Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.”

 

 

Forrás:

 

 

https://www.rozsaszinszemuveg.hu/a-kis-herceg-idezetek/ 





***

Te mit teszel azért, hogy elkerüljük a világvégét? ( VNTV )

A világvége nem eladó! 




Azt hiszed, hogy a világvége mindig csak egy időről-időre bedobott, félelemkeltő szenzáció, közben nem veszed észre, hogy már rendesen benne vagyunk! Azt gondolod, hogy majd ismét elmarad, valaki majd csak elrendezi a dolgokat, azok, akiket felelősnek gondolsz mindezért. 

Azzal áltatod magad, hogy te semmit sem tehetsz minderről! Az igazság sajnos az, hogy a világvége már egy jó ideje elkezdődött. A természetes életkörülményeink egyre drasztikusabban ellehetetlenednek, miközben jólétünkben megfulladunk a saját mocskunkban, felhalmozott javainkban, és a saját magunk által gyártott mérgekbe halunk bele. Fejletlenebb területek néptömegei pedig naivan hozzánk menekülnek, mert bennünk látják a túlélés utolsó lehetőségét. 

 Azt hiszed hogy az elég, hogy anyag szinten megadtál mindent a gyerekeidnek, hogy szépen elrendezted őket, csak közben nem veszed észre, hogy kirántottad a talpuk alól a jövőt? Felfogtad, hogy a saját hazugságaidért, megalkuvásaidért, a mohó, kapzsi és felelőtlen életedért, majd a gyermekeid fizetnek meg? 
 Jakab István monológja.

 2019. aug. 8.

Videó:








***



Ha az oktatási rendszer támogatna, nem tenne tönkre már gyermekkorban! ( 20on.hu )

Mindannyian várjuk az iskolát.

  Várjuk, mert akkor még nem igazán tudjuk, hogy milyen is lesz. 

A padok közt eltöltött évek azonban csak egy dologra döbbentenek rá: arra, hogy nem szeretünk iskolába járni.  

Hiszen ahelyett, hogy megnyitotta volna előttünk a világ kapuit, bezárta azt.





 

A kéretlen tanulás: 

 

Nem dönthettünk arról, hogy mi érdekeljen minket. Minden órán figyelnünk kellett, vagy legalábbis tettetnünk, hogy az adott tantárgy foglalkoztat minket. Aki viszont nem tettetett, az büntetést kapott. Tanulni azonban háromféle módon lehet: önállóan – ahogy mi, felnőttek, sokszor csináljuk –, úgy, hogy baráthoz, tanárhoz fordulunk, vagy pedig úgy, hogy nem akarunk tanulni, de valaki azt mondja, hogy kötelező. Ez a kéretlen tanulás folyamata. Erre épül ma az iskolarendszer 99 százaléka. Nem a gyereket, hanem a tantervet állítják a középpontba: olyat oktatnak, ami ugyan rögzítve van a tantervben, de a gyereket nem feltétlen érdekli.

A középiskola mint a kreativitás, az érdeklődés és az ambíció temetője.

 

Nahalka István oktatáskutató szerint az iskolák lényegében lerázzák magukról a felelősséget, mondván, a szorgalom a gyerek ügye, aminek hiányával az iskola nem tud mit kezdeni azon kívül, hogy büntet. Az általános pedagógiai gyakorlat alapja még a mai napig az, ha nincs jutalom és büntetés – tehát valamilyen kényszerítő erő -, akkor a gyermek nem tanul meg magától semmit.
Ennek megcáfolásához elég megfigyelni egy ingergazdag környezetben lévő ötévest. Minden érdekli. Tele van kérdéssel, mindent meg akar érteni, ki akar próbálni, csillogó szemekkel, szivacsként gyűjti magába az újabbnál újabb információkat. A tudásvágy, a világra való nyitottság, a kíváncsiság eredendően kódolva van az emberben.
Aztán valami történik – pontosabban az iskola. Egy-két iskolában eltöltött év pont elég ahhoz, hogy a lelkesedés és az érdeklődés a tanulás irányába jócskán csökkenjen. A gyerekek nem elvontan akarnak „tanulni”, hanem cselekedve megtapasztalni, élni. Kreatívak akarnak lenni, aktívan akarnak bevonódni a munkába, de valahogy senki sem bízik a gyermekek belső tanulási motivációjában. Annyi mindent meg lehetne tanulni úgy, hogy ne mozdulatlanul üljenek egy padban.

Automata nevelési stratégia: robotokat képezni, nem pedig személyiségeket!

 

Az iskola mondhatni automatákat farag a gyermekekből, legfőképp azt tanulják meg, hogy hogyan alkalmazkodjanak, hogy hogyan ne tűnjenek fel, hogy hogyan simuljanak be. Az iskolarendszer nem képes a gyerekek egyéni képességeire, szükségleteire reagálni, holott nagyon is különbözőképp fejlődnek. A teljes esélyegyenlőségre törekvő iskola azonban nemcsak a diákok fejlődésbeli eltéréseit veszi figyelembe, hanem azt is, hogy más-más családi háttérrel rendelkeznek, ami szintúgy nagyon erősen meghatározza iskolaérettségüket és motivációjukat a tanulásra.
Az egyengyerekek nevelése azonban kudarcra van ítélve. Semmi sem sülhet ki belőle. Pontosabban csak egy valami: elundorítja őket a tanulástól, ahelyett, hogy rávezetné a világ érdekességeire. 

 

Porosz minta... 

 

Nemcsak a szülőknek, de az iskoláknak is a „legyél, aki vagy, én ehhez foglak hozzásegíteni” nevelési paradigmát kellene követniük. Ezzel szemben az iskola inkább a „legyél, akivé én akarlak tenni” elvet követi. Vajon eljön az a pillanat, amikor a poroszos rendszerről egy gyermekközpontú, demokratikus szellemre vált az iskolarendszerünk? (Zárójelben megjegyezném a kétfajta iskola közötti különbséget: az egyik állampolgárokat nevel, a másik pedig alattvalókat képez – ahogy Dr. Vekerdy Tamás is hangsúlyozza.)

 

Életrevalóság vs. iskolai teljesítmény: biztos, hogy kéz a kézben jár? 

 

A mai iskola a nyolcféle intelligenciából csak egyet helyez fókuszba: az értelmi intelligenciát. Azt is csak félig: Magyarországon az iskolák 75 százalékban a felejtésnek tanítanak. Minimum ennyi megy veszendőbe a tananyagból. A verbális, szóbeli intelligencia mellett a performációs, cselekvéses intelligenciára, az érzelmi intelligenciára és a néma tudásra – azaz a tacit tudásra – már ügyet sem vet. Pedig gyerekkorban ez az erősebb.
Arról nem is beszélve, hogy az iskolai teljesítmény egyáltalán nem korrelál az életben való boldogulással. Petőfitől Picassóig, Edisontól Churchillig hozhatnánk a példákat arra, hogy „bukott”, „teljesítésképtelen”, „tompa”, „képezhetetlen” gyerekek – ezeket a minősítéseket a nevek felsorolásának sorrendjében kapták meg az illetők – hogyan cáfoltak rá az iskolai diagnózisokra.
A gyermeket persze stresszelik: leültetik az asztal elé egészen addig, ameddig meg nem tanulja. A tanulás minősége azonban nem a ráfordított idő mennyiségétől függ, hanem attól, hogy a gyerek értelmesnek, hasznosnak és örömtelinek gondolja-e. A PISA-felmérések is igazolják, hogy nincs összefüggés az iskolában töltött idő és a jó teljesítmény között.

Hosszú, nagyon hosszú éveket ülünk az iskolapadban – nem mindegy, milyen minőségben. 

 

Az évek múlásával a tesztkitöltést, az ülést és a rövid távú memóriába való tuszkolást zseniálisan megtanultam, élni viszont nem hogy nem volt időm, de szinte nem értettem, hogy mit keresek ott, ahol. A padok közt eltöltött 15.5 év majdhogynem kiölte belőlem a kreativitásom, a kíváncsiságom, az éleslátásom és az igazi önmotiválós ambícióm. Helyette jutott a kényszerből akarás és az elfogadás: ez van, ezt kell szeretni, hogy „később jobb legyen”. 




Az iskola zombikat nevel. Búval bélelt, napokat csak túlélni akaró, elkeseredett, reménytelen, túlterhelt zombikat.  

 

Mit csinál tehát az itteni oktatás? Gépet az emberből. Hogyan érhető ez el? A kötelesség, a muszáj és az unalom fogalmával.

 

A porosz-szovjet típusú iskola a diktatúra iskolája. A gyermekközpontú iskola pedig a demokráciáé.


 

 

 

 

Magyar oktatás, ébredj fel!

Évszázadokkal tévedsz el!”



...

 

 Forrás:













Dr. Vekerdy Tamás: Kegyetlenség ennyi tananyagot a gyerekeinkbe erőszakolni! (ketkes.com) 



LINK:

 

https://tenyekerodje.blogspot.com/2019/05/dr-vekerdy-tamas-kegyetlenseg-ennyi.html?fbclid=IwAR3zqeLtMXrsnnP5igapryW6e_y0U3Ecz1ejnAJxtBwlCylC8xpfX0jUf2w 

A magyar oktatási rendszer problémái - beszélgetés Nahalka Istvánnal

A jövőben szakértők mondják meg, ki a jó tanár

 

 LINK:


https://morgasjoga.blog.hu/2013/04/06/a_jovoben_szakertok_mondjak_meg_ki_a_jo_tanar 

Petőfi, Szent-Györgyi, Kabos - nem tudott mit kezdeni velük az iskola / "Az iskola egy marhaság" :

Otthonoktatás Szabadtanulás Tanuló csoportok Magántanuló közösségek




A magyar oktatási rendszer három főbűne. & Oktatás és elidegenedés.










*


Miért nem oktatnak az iskolák? - (Mit akarnak a világ irányítói?)



LINK:

2019. augusztus 21., szerda

2019. augusztus 14., szerda

A MÁTRIX (ELEMZÉSEK) !



Az 1999-es Mátrix című korszakalkotó film mélyebb elemzése. Ebben a kis videóban pár gondolatomat szedem össze a Mátrix (The Matrix) metaforikus, illetve spirituális jelentéséről.

 

 

1. Mélyebben a nyúl üregébe - a Mátrix elemzése:

 

 

 

 &

 



Az 1999-es Mátrix című korszakalkotó film folytatása, a Mátrix Újratöltve, mélyebb elemzése. Folytatódjèk hát a Mátrix sorozat mèlyebb rètegeinek elemzèse. A Mátrix Újratöltve ès a Mátrix Forradalmakkal kapcsolatban úgy èrzem nagyon felületes a tudásunk. Legtöbbünk elintèzte ezeket a rèszeket azzal, hogy fujj, folytatás, èrtelmetlen ès amúgy sem jó! Nèzzük csak át ezt a rèszt is rèszletesebben, hátha kicsit összetetebb itt is a kèp, mint elsőre látszik. The Matrix Reloaded (2003)

 

2. Cukorkát? - a Mátrix Újratöltve Elemzése:

 

 

&

 

Minden dolog, aminek kezdete van, véget is ér. A Mátrix trilógia utolsó részének elemzése. Tanítás múlandóságról, karmáról, együttérzésről.




3. Mit akarsz? - A Mátrix Forradalmak elemzése:

 

 



&

 

 

Mátrix - a kultuszfilm döbbenetesen jó elemzése (részlet)

 

 

Géczy Gábor, fizikus, természettudós, az ELTE egykori egyetemi tanára döbbenetesen jó elemzést készített a Mátrix c. filmről - párhuzamba vonva a jelenlegi és a filmbéli világot. Ez a 8 perces rész csak kiragad egy-két lényeges gondolatot, a teljes előadást megnézheted a TV71 oldalán vagy a vimeo-n. 

http://www.emberiseg.hu

 

 Zseniális és nagyon fontos előadás: a Mátrix c. film elemzése megdöbbentően jó szemszögből. Nagyon érdemes végignézni, mert sokatmondó. Aki látta a filmet, egészen másképp tekint majd rá eztán. Ha eddig csak egy átlagos sci-fi-nek gondolta, rájön, milyen mély igazságok rejlenek benne.

 

 

Mátrix-elemzés (teljes)

 

LINK:


 

https://vimeo.com/18654576 

 


 

 

 ***


Helyünk a bioszférában = Ajánló!

Napjainkra az emberiség növekvő létszámával és egyre hatásosabb technikával teljesen benépesítette és átalakította bolygónkat.

 

 

A föld, a víz, a levegő élőlényekkel átszőtt globális rendszerében, a bioszféra minket is éltető működésében ezzel párhuzamosan zavarok jelentkeznek. A korábban önfenntartóan vezérelt bioszférában az emberiségnek meg kel ismernie a tartós fennmaradáshoz szükséges lehetőségek kereteit.

A szerző természettudományos alapon, de társadalomtudományi és etikai aspektusokat is figyelembe véve keresi a megoldást, a földi bioszféra eddigi sikeres stratégiáit hasonlítva össze jelenlegi fenntarthatatlan “fejlődésünkkel”. A könyv népszerű-tudományos stílusban, közérthetően szól a felelősséggel gondolkodó, hosszabb távú jövőnkért aggódó Homo sapienshez, azaz bölcs emberhez.

“Végigkísérve a földi bioszféra történetét kialakulásától az ember megjelenéséig, majd elemezve az általa okozott bioszféra-gondokat, végül eljutva a mai telített világunkban a lemaradásra, szegénységre, nyomorra apelláló, további növekedést forszírozó akciók ezzel ellentétes következményeihez, ösztönösen keressük a kiutat, a megoldást, ha egyáltalán van. Ehhez azonban tisztában kell lennünk a problémák valódi gyökerével, hosszú evolúciós múltunk ma már terhes örökségével.

 

A baj az, hogy az ember a Linné-féle homo sapiens minősítéssel szemben inkább:

 

Selfish (=önző)

Short sighted (=rövidlátó)

Stupid (=ostoba)”

 

Az interneten olvasható verzió ingyenesen elérhető: Vida Gábor  

 

Helyünk a bioszférában

 

 

LINK:

 

 https://climenews.hu/Vida_Gabor/Helyunk_a_bioszferaban/

 

 

&  

 


" A CIKK FOLYTATÁSA ÉS EGYBEN FORRÁSA  , AZ ALÁBBI LINKEN ELÉRHETŐ! "

 

 

https://climenews.com/vida-gabor-helyunk-a-bioszferaban?fbclid=IwAR29dhADpbT9NnGyqgK0M6TdmiodkN5MCKNmusB7yerIUu32hnWRZWcxVak 

 

 

 ***

NÉPIRTÁS VAGY GÉPIRTÁS? ( A robotok világrendje.)

 

NÉPIRTÁS VAGY GÉPIRTÁS?  ( A robotok világrendje.)

 

 









FORRÁS:






Bhután, a világ egyetlen karbonsemleges országa!

" (Ismételt  bejegyzés!) "




*

Bhután az egyetlen karbonnegatív vagy szénnegatív ország a világon. A 800 ezer lakosú országot a környezeti sajátosságai is segítik ebben, ám ahogy az itt látható, bő negyedórás, angol nyelvű, magyar feliratú előadásból kiderül: az ország vezetése is mindent megtesz azért, hogy megóvják a környezetet, megakadályozzák az orvvadászatot, a természet kizsákmányolását.







Bhután, egy kis ország, ahol a Bruttó Nemzeti Boldogság (GNH) a fejlődés mérőszáma, és amely szén-dioxid semleges, sőt, szén-dioxid negatív egyedül az egész világon.

 


 Videó:




Bhután hegyvidéken, a Himalája lábánál fekszik, energiaigénye nem nagy, a hegyek közötti folyók pedig akkora mennyiségű vízenergiát termelnek, hogy exportálni is tudnak belőle. Emellett az ország nagy részét sűrű erdő fedi, ami sok szén-dioxidot von ki a levegőből.

Mindazonáltal nemcsak a szerencsének köszönhető, hogy Bhután ilyen jól áll energiával. Komoly pénzeket fektetnek az elektromosautó-iparba, szigorú energiavédelmi törvényeik vannak, és az erdőségeket is közösségi alapon védik és ápolják. Bhután amellett, hogy területileg is szerencsés, rengeteget tesz azért, hogy karbonnegatív lehessen.

Az országban már a nemzeti identitás része lett a környezettudatosság.
Az alábbi videóban Tshering Tobgay, Bhután miniszterelnöke beszél arról, hogy az ország vezetői számára milyen fontos a környezetük megóvása, az országuk a világon az egyetlen, amely szén-dioxid-semleges, sőt szén-dioxid-negatív. Emellett alapot hoztak létre annak érdekében, hogy az ősi szépségű hegyvidékes, erdős területeken megakadályozzák az orvvadászatot, a vadászatot, bányászatot, egyszóval a természet kizsákmányolását.


&

Kiegészítő cikk:


14 tény Bhutánról – Egy ország, ahol ingyenes az egészségügyi ellátás, és nincsenek hajléktalanok:

 

https://kuffer.hu/14-teny-bhutanrol-egy-orszag-ahol-ingyenes-az-egeszsegugyi-ellatas-es-nincsenek-hajlektalanok/?utm_content=buffer96454&utm_medium=fbpage&utm_source=igyjartam&utm_campaign=buffer 








 https://hu.wikipedia.org/wiki/Bhut%C3%A1n



 https://tenyekerodje.blogspot.com/2016/08/a-boldogsag-kiralysaga.html



*



Források:

 
sevaster1
 

https://www.elobolygonk.hu/Elmenybutik/Hazi_mozi/2019_08_05/a_boldogsag_kiralysaga_bhutan_a_vilag_egyetlen_karbonsemleges_orszaga_video?fbclid=IwAR3gJW8OlctCShLEqsv86BUtP3-k1noLFi1817n6BuYFwppzTN91_sosMhU



***