Egyéb oldalak:

2022. október 10., hétfő

A SZERETET VALLÁSA:

 A SZERETET VALLÁSA:
RÉGEBBI LEHET MINT GONDOLNÁNK...


A SZER ha figyelünk rá, őseink SZERint ott van minden dologban ami körülvesz minket. Az egész világot áthatja és értelmezi. Figyelemreméltó, hogy SZERepe ugyanaz mint a szattvá-nak a védikus feljegyzésekben. Hiszen lehet akár gyógySZER, élelmiSZER, rendSZER, vagy SZERelem, de mindig a természetes rendhez, az életet adáshoz, a teremtéshez vezet minket.
A mértékadó, iránymutató voltát bizonyítja az, hogy azokat a papírokat amiken az emberek biztosítják egymást arról, hogy betartják ígéreteiket, tehát rendben, SZERvezetten fognak eljárni, a mai napig SZERződésnek hívják. Fontosságát bizonyítja az is, hogy a SZERződésszegés a mai napig a legcsúnyább dolgok közé tartozik. Ékes bizonyítéka, hogy őseinknek a SZER mennyire fontos volt az, hogy honfoglaló eleink a legendás vérSZERződést is, az akkor még SZERnek hívott településen kötötték meg. (Ezt a települést ma ÓpusztaSZERnek hívják.) És ha majd a végére értünk ennek a fejezetnek, akkor belátjuk majd, hogy a mi életünk is egy SZERződés SZERint zajlik. Amit ha figyelembe veszünk, ha nem, akkor is a SZER törvényei SZERint kell élnünk, és ha nem tartjuk be a SZER intelmeit, mértékadását, akkor azért járunk pórul mert szó SZERint, SZERződésszegők vagyunk.
 A SZER alaptulajdonságaira következtethetünk az egySZERű, észSZERű kifejezésekből is, melyek segíthetik az alkotóembereket is, akiket szintén nem véletlenül nevezünk magyarul SZERzőnek. Ez a szó nyilvánvalóan utal arra, hogy ők is a SZER kegyelméből jutnak hozzá ahhoz az esszenciához, amiből a SZERzeményeiket létrehozzák. És ha figyelembe vesszük azt, hogy a SZER a magyarban a hatványozás, azaz a többszörözés, sokszorozás szava is, láthatjuk, hogy a SZERző sem más, mint teremtő, sokszorozó! Szó szerint SZERező!
Az útmutatás SZERint így a SZER nem más, mint valamiféle mindenben jelen levő nagySZERű csodaSZER, ami folyamatosan teremti, hatványozza, SZERezi a világot. Egyértelmű hát, hogy a vele való viszony az, ami mint egy SZERződés, mindent meghatároz az életünkben. Ezen kívül láthatjuk, hogyha valaki olyan dolgot alkot ami szinte természetfeletti gyógyulásokat eredményez, azt mindjárt csodaSZERnek nevezzük. Ha valaki pedig rendkívüli, csodás dolgokat tesz, arra azt mondjuk hogy nagySZERű. Vagy azt, hogy SZER felett csodás. Így nyilvánvaló, hogy a SZER volt az ősöknél az Isteni minőség, minden élet értelmezője, az isteni teremtőerő, minden élet atyja. A mindenek felett álló, ami a SZERetet formájában SZER, ami etet, a hármas világ alaptulajdonsága.
A földön valaha feltételezhetően létezett egyetemes tanhoz való kapcsolódását mi sem mutatja jobban mint az, hogy a világ vallásainak a nagy részében még mindig a SZEReteten keresztül kapcsolódhatunk az Istenség legfelsőbb személyiségéhez. A SZERetet, az az éltető energia, ami élővé, élhetővé teszi az életet. Legelemibb megnyilvánulási formája a SZER-elem, ami maga az életet adó SZER, az érz-elemek legnemesebbike. Hiszen a SZERelem beteljesülésén keresztül, ő az őshatványozó, az élet és világsokszorozó, SZERező, ami maga, az ősteni akarat, a megnyilvánulás ős oka. Az isteni szikra, a világteremtő impulzus, ami a megnyilvánulás előtti őstenből, bele plántálódott, mintegy isteni szikraként minden megnyilvánulásba. Így értelmezve azt, hogy minden belőle származik. Erre utal rovásírásunkban a szer fogalomjele is: I, ami mint már tudjuk, a régi írásunk sz betűjele. És ami egyben, a SZER és többek között a szár fogalomjele. Hiszen ahogy a szavainknak van réteges jelentése, úgy a fogalomértékeknél is fennáll ez a réteges jelentésekből álló rendszer. Itt a következő réteg a szár, ami a növények tartópillére, az életfa szimbólum törzse, és ezen keresztül szimbolikusan az egész világot átható SZERetet tartópillére. És mint láthatjuk és nyilvánvaló, az ős egység fogalomjele, ami áthat mindent ebben a világban. A létezésnek értelmet adó, a világ logikus rendjét biztosító SZERezet, (ami ma már a nyelvújításnak köszönhetően inkább szervezet,) ami megSZERkeszti és értelmet ad az életünknek, és amihez a SZEReteten keresztül lehet kapcsolódni, hiszen ezen keresztül etet minket halandókat. Az emberi értelemhez, mely az embert a földi élet többi megnyilvánulásától megkülönbözteti, a SZERkezet, SZERszám szavainkon keresztül kapcsolódik, mely a SZER-szám szóban már arra is utal, hogy ha a számítóan használják, akkor veszélyes is lehet. Az egySZERűség, ami a nyelvújításnak köszönhetően szerénységgé változott, talán a dolgos 1SZERű hétköznapok közepén elhelyezkedő SZERdai nap elnevezésével állhat összefüggésben, – mely a SZER igazi ünnepnapja, – s mely jól szimbolizálja a dolgos, SZERény, egySZERű hétköznapok teremtőerejét, és azt, hogy a SZERt nem csak a hozsannák és a nagy ünneplések idején kell keresni.
 A SZERzet szavunk, pedig talán azokra az anyagi javakra utal, amit az isten juttatott nekünk ahhoz, hogy az életünket kényelmesebbé, gondok nélkülivé tehessük. De a SZERzet szó, a mai napig megmaradt utalás azokra az ismeretlen emberekre is, akiket valószínűleg a mindent átható SZER sodort az utunkba, hogy a SZERetet tanácsai szerint közeledjünk hozzájuk. S ha mindez így van, és ennyire fontos volt az ősöknek ez a dolog, akkor kell hogy legyen egy köszönés is, mellyel köszöntjük a többi embert, hogyha találkozunk velük. Mondjuk, valami olyasmi, mint a szer legyen veled, vagy valami hasonló. Például jóSZERencsét. Aztán elváláskor a sok SZERencsét, még ma is élő jókívánságok. Mert hogy mi hogyan történik az életünkben, az nagyon nagy részben a SZERencse dolga is. Ennek a régies megfelelője valószínűleg a SZER öntse, vagy a SZER ontsa. Amikor a SZERhez a nyelvünk adta jó tanácsok SZERint közeledünk, ez előbb vagy utóbb bekövetkezik. De a SZER, a nyelvalkotó ősök döntése alapján int is minket. S ha valaki így kezdi a mondatot, hogy SZERintem, akkor vigyázzon, mert szó szerint a formavilág alaptulajdonságát idézi meg. Ezért a SZER tanításai SZERint kellene hogy szóljon.
Az inkvizítorok és térítők, pedig bárhogyan is SZERettek volna eltüntetni mindent, ami a régi pogány vallásunkra utal, itt az istentiszteletet a mai napig SZERtartásnak hívják, azokat az embereket pedig, akik isten tiszteletének szentelik az életüket, SZERzetesnek nevezik. Ebből nyilvánvalóan következik, hogy a SZERetet vallása jóval régebbi lehet mint gondolnánk, s ez egyben magyarázat arra, hogy őseink miért is fogadták be aránylag könnyen a keresztény térítőket. Akik sajnos, miután nyeregben érezték magukat, messze nem voltak olyan toleránsak mint őseink, akik nyílt szívvel, a SZER intelmei SZERint befogadták őket.
 De ez már egy másik történet, ami viszont itt újra kapcsolódik őseink hátrahagyott hitvilágához. A SZER-nek, ami etet, ugyanis a megnyilvánult anyagi világban természetesen kell hogy legyen egy ellentétpárja is. Mert bár ő maga a létezés alapritmusa, a formavilágban az ellentét párja nélkül értelmezhetetlen lenne. Ez a pár, a gyűlölet. Már nem lehet meglepetés a réteges jelentés, ami itt sem véletlen! A szer etet, teremt, ad, a gyűl pedig ölet. Pusztít, elvesz. Az anyagi világban a létezés így egész.
 Érdekes módon, ezen a ponton, nyelvünk szó szerinti utalásai napjaink felfedezéseihez is kapcsolódnak. Ugyanis ezzel foglalkozó tudósok egy csoportja, néhány évvel ezelőtt felfedezte azt, hogy amikor valaki mérges lesz - és mivel mással kezdődne a gyűlölködés ha nem azzal, hogy mérgesek leszünk valakire ahogyan a sebek be-GYŰL-NEK -, mert több milligramm méreg áramlik be a véráramunkba. Tehát a magyar nyelv itt újra, szó szerinti magyaráz. Mert amikor valaki másnak akarunk ártani, mert elönt minket a méreg, elsősorban saját magunknak ártunk. A modern tudomány tehát ebben az esetben egy olyan dolgot bizonyít, amit mi a legtermészetesebben úgy mondunk ki, mint ahogyan történik.
 A gyűl tehát nem csak arra veszélyes ölet akire irányul, hanem arra is akinek a szívében megtelepszik. Hiszen nem csak másoknak, de saját magunknak is ártunk ha ezt az érzést nevelgetjük!
 Ha elkezdünk figyelni ezekre a dolgokra, megláthatjuk, hogy még mi, saját magunkat az evolúció csúcsára helyező emberek is sokat tanulhatunk a magyar nyelvtől. Rögtön az elején azt, hogy a szer etet, a gyűl viszont ölet. Örök bölcsességek ezek, ha mélyebben belegondolunk az anyagi világ alaptörvényei.
(A nyelvújítók is észrevették a szer szógyök kiterjedt jelentéshálózatát. Bár filozófiai jelentőségét nem teljesen ismerték fel, mégis nagyon sok szót hoztak létre, amik a szer filozófiájába szorosan belesimulnak. Így a nyelvújításnak köszönhetjük azt is, hogy egészségünk lehetséges hordozóját sem hívjuk másnak, mint a régies szerezet helyett, szervezetünknek. Ebből következik, hogy az embert, aki megszervezi a dolgainkat és vigyáz, hogy azok rendben folyjanak le, azokat egyértelmű, hogy szervezőknek hívjuk. Ezeket a kifejezéseket, már létező szavakkal rokon értelemmel hozták létre, észrevéve a szer szógyök többek közötti mód, mérték, és társul, kapcsolódik jelentését is.)

*Részlet Juhász Zsolt: A MAGYAR NYELV MINT ÚTIKÖNYV AZ ÉLET NEVŰ TÚRÁHOZ című könyvéből:

 

 

Kapcsolódó bejegyzés: 


 https://tenyekerodje.blogspot.com/2015/07/a-szer-etet-gyul-olet.html


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése