Az egészségügyi szakemberek szerint az állandó ülés 
ugyanolyan negatív hatással van az életünkre, mint a dohányzás. Mindezen
 megállapításukat arra alapozzák, hogy egyre több betegség alakul ki 
annak köszönhetően, mert az emberek nagy része ülő életmódot folytat. 
Amit pedig a legtöbbször ilyenkor csinálunk nem más, mint a közösségi 
oldalak görgetése. Számtalanszor hallottunk már erről, mégse 
változtatunk. Állandóan a telefonunkba és ezáltal a közösségi oldalakba 
menekülünk. Íme 6 mód, ahogyan ezek a tevékenységek a mentális 
állapotunkat befolyásolják.
Függőséget okoz
A szakértők között erős ellentét van abban, hogy vajon beszélhetünk-e
 közösségi média függőségről? Létezik ez egyáltalán. A Nottingham 
Egyetem kutatása azonban kimutatta a függőség kritériumait a közösségi 
médiákkal kapcsolatban. Ilyen például a személyes élet elhanyagolása, a 
szellemi megfontoltság romlása, a gyakori hangulatváltozások, a függőség
 okozta magatartás fel nem vállalása.
Több a szomorúság az életünkben, mint az öröm
Minél többet lógunk a közösségi médiákon, annál kevésbé vagyunk 
boldogabbak. A közösségi médiáknak köszönhetően az emberek egyre kevésbé
 képesek a jelenben élni, nem képesek megélni a boldog pillanatokat. 
Rengeteg időt töltünk el a közösségi oldalakon, így nem jut időnk 
boldognak lenni.
Másokhoz hasonlítjuk az életünket
Ez az egyik oka, ami miatt az emberek társadalmilag elszigeteltnek 
érzik magukat. Sokszor ugyanis csapdába esünk, amikor a hírfolyamot 
nézegetve összehasonlítjuk a saját életünket másokéval. Az érezzük, hogy
 jobbak vagy rosszabbak vagyunk, mint a barátaink. Ez persze negatív 
érzelmi állapotot is hoz magával, de kutatások azt is kimutatták, hogy 
akár depresszió közeli állapotba is juthatunk miatta.
Féltékenységhez vezet
Ráadásul bekerülsz egy ördögi körbe. Nem titok, hogy az állandó 
összehasonlítgatás féltékenységhez vezet. A legtöbb ember be is ismeri, 
hogy más emberek trópusi vakációját látva, vagy mások sikereit látva 
elfogta őket az irigység. A közösségi oldalakon ráadásul sokszor 
kommentként is kifejezzük a negatív érzéseinket és folyamatosan egy 
olyan érzelmet táplálunk, amellyel valójában saját magunkat degradáljuk.
Azon kapjuk magunkat, hogy segít
A negatív hatások egyik része, hogy újra és újra visszatérünk a 
közösségi oldalakhoz, habár tisztában vagyunk vele, hogy nem kellene. 
Tanulmányokban vizsgálták, hogy hogyan érzik magukat az emberek, a 
közösségi oldalak elhagyása után, illetve akkor, amikor újra belépnek az
 adott oldalra. Kiderült, hogy az emberek többsége nem ismeri el, sőt 
kifejezetten úgy gondolja, hogy jobban érzik magukat egy-két-három vagy 
akár egész napi közösségi média jelenlét után, viszont ez nem igaz. Az, 
hogy nem vagyunk hajlandóak beismerni a negatív hatásait, hanem a 
homokba dugjuk a fejünket szintén függőségi tünet lehet.
Rengeteg barát a közösségi oldalon nem egyenlő azzal, hogy társasági ember vagy
Néhány évvel ezelőtt egy kutatás azt is bebizonyította, hogy az 
ismerőseid száma nem jelent semmit. Azaz, hiába vannak a közösségi 
oldalakon 2-3 ezren, a való életben nem biztos, hogy társasági ember 
vagy. Ráadásul ekkora ismerős szám mellett valójában van egy felső 
határa annak, hogy mennyi ismerőst tudunk valóban társaságként kezelni 
az életünkben. Azaz jó, ha 15-20 emberrel tartjuk a napi,valós 
kapcsolatot a 1000-2000 ismerős táborból. A virtuális barátokkal töltött
 idő, soha nem pótolhatja a valódi társasági együttlétet.
Mindazonáltal nem szeretném azt kifejezni, hogy a közösségi 
oldalaknak nincsenek előnyei. Nyilván segít áthidalni a nagy 
távolságokat és olyan emberekkel hoz össze minket újból, akiket hosszú 
évek óta nem láttunk. Azonban egy kis szünet a közösségi médiától 
segíthet javítani a mentális egészséged. Ha nem akarsz szünetet tartani,
 legalább próbálj meg mértéket tartani.
Forrás: 
Link: 
&
A közösségi média hatása a hírfogyasztásra:
Elmúltak
 azok az idők, amikor a legújabb reggeli hírekre vártunk vagy 
pletykamagazinokat bújtunk a legújabb, hírességekkel kapcsolatos 
cikkekért. Most már minden információ a rendelkezésünkre áll egy appra 
koppintással, és a legtöbb ember online szerzi be a híreket, elsősorban a
 közösségi médiából. Ahol viszont egyre több a fake news.
A közösségi 
média több mint 2,4 milliárd internethasználó hírforrásává vált, és 
közel 64,5 százalékuk olvas híreket a Facebookon, a Twitteren, a 
YouTube-on, a Snapchaten és az Instagramon a hagyományos média helyett.
Egy felmérés
 szerint a megkérdezett internetezők fele a legfrissebb hírekkel a 
közösségi médiában találkozik, mielőtt egy hírcsatornán hallaná azokat. 
Számos felhasználó látja a legfrissebb híreket a hírfolyamában, aztán 
onnan megy a hírcsatornák honlapjára, hogy még többet megtudjon az adott
 eseményről.
Ezzel 
párhuzamosan csökkent az elolvasott cikkek száma. A legtöbb ember csak 
átgörget a hírcsatornán, belebotlik néhány releváns hírbe, de csak 
annyira ragadja meg a figyelmét, hogy a főcímet vagy a rövid videót nézi
 meg az egészből. Egy átlagos látogató csupán 15 másodpercig olvas egy 
cikket, míg egy átlagos online videó megnézése is csak 10 másodperc.
A közösségi 
platformok azonban irányítják, hogy milyen híreket és információkat 
látunk. A közösségi média lesz az ügyeletes szerkesztő, amely eldönti, 
hogy mit lássunk. Mivel egy cikket lájkolni kell, és többször 
megosztani, mielőtt sokan látni kezdik a hírfolyamukban, ezért a 
közösségi médiának és az ismerőseinknek köszönhető, hogy milyen 
hírmorzsákat látunk és milyeneket nem. Ráadásul rengeteg kamuhírt gyártó
 honlap létezik, amelyek azon versengenek, melyiküknek nagyobb a 
nézettsége a szenzációs főcímekkel és a nevetséges sztorikkal. Jóval 
nagyobb az esélye, hogy az emberek megosztják ezeket, mert nem néznek 
utána a dolgoknak, és csak a címet olvassák el. Tény, hogy a kamuhírek 
valószínűleg jobban terjednek, mint az igazság.
A hírek 
hihetetlenül gyorsan pörögnek, a mai sztori holnapra már elfeledett 
lesz. Mindenesetre bármennyi hír fut is végig a telefonunk képernyőjén 
vagy a közösségi médiában, érdemes ellenőrizni a forrásokat, és nem 
komolyan venni a címeket.
Forrás: 
-
Kapcsolódó  cikkek:
 https://www.digitalhungary.hu/kozossegi-media/Internetes-manipulaciora-gyanakszanak-a-fiatalok/7067/
*** 

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése