2022. július 7., csütörtök

ÍGY MOSSÁK AZ AGYUNKAT PSZICHOLÓGIAI TRÜKKÖKKEL: TUDNOTOK KELL! / A média IGAZI hatalma...


Keretezés, mint kommunikációs fegyver?

A televízió és a hírek, mint a tömegmanipuláció végső eszközei!
Laár András is azt állítja, hogy sötét pszichológiai módszerekkel mossák az emberek tudatát.
A TELJES igazság, amit sehol sem fogsz hallani!


Ez egy apró, de annál sötétebb szelete annak, hogy hogyan is manipulálnak mindenkit a médián keresztül.


Nem, MÁR RÉG NEM CSAK a tévén át, hanem mindenhol.
A Youtubeon, a neten, a Facebookon, tényleg mindenhol.
A KERETEZÉS az egyik legalattomosabb manipuláció mind közül.
Nézzünk meg egy konkrét példát:
Melyik kijelentést hallanánk szívesebben?
90% esélyünk van túlélni ezt a betegséget.

10% esély van rá, hogy belehalunk a betegségbe.
Hiába jelenti mind a két mondat ugyanazt, mégis szívesebben halljuk az első verziót.
A média által tálalt hírek logikusan vannak felépítve és tudatosan befolyásolnak minket ilyen apró trükkökkel.


A kommunikáció fegyver, az általa használt szavak különböző érzéseket keltenek bennünk ezáltal érve el a kitűzött célt.


A gyógyszeripar egyik kedvelt trükkje, hogy eltúlozzák az egészségünkre, biztonságunkra, biztonságérzetünkre vonatkozó kijelentéseket.
Amikor abban a hitben vagyunk, hogy magunk hoztunk meg egy döntést, vagy jutottunk arra a következtetésre,
közben megtörténhet, hogy manipuláltak minket és nem is ezt a döntést hoztuk volna meg alapesetben és csak egy kommunikációs technikának estünk áldozatul.


Ezek a fegyverek a marketing és a politika elengedhetetlen eszközei.
Ennek csupán az a veszélye, hogy általában érzelmi befolyás alapján hozzuk meg döntéseinket és nem értelmi alapon, így könnyen előfordul, hogy egy hirtelen hatás miatt érdekeinkkel ellentétesen döntünk és cselekszünk.


Így, fontos döntés előtt érdemes több oldalról megközelíteni az adott kérdést és gyanakodva tekinteni afelé, hogy mi lehet a mögöttes szándék. 


Laszlo Scheidl - Amirôl a Tudomàny nem beszél...(Facebook csoport)

 

 

////////////////////////////////////////

 

A média IGAZI hatalma felettünk: mosópor reklámok, agymosás, hazug politikusok korszakában élünk?

 


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése