Gyártósor Emberből: Az Oktatási Rendszerünk SÖTÉT Múltja: Semmit sem adnak ingyen‼️ & Az iskoláról, az érzelmekről és a valódi nevelésről – egy új szemlélet:
Ha valaha is érdekelt, hogy miért van az, hogy az oktatási rendszerünk nem feltétlenül készít fel minket az életre, akkor ez a videó neked szól.
Felfedjük az oktatási rendszerünk sötét eredetét, és bemutatjuk, hogyan alakult ki az, amit ma ismerünk.
🔍 Mit fogsz megtudni?
⚈ John D. Rockefeller szerepe az amerikai oktatásban
⚈ A porosz oktatási modell hatása
⚈ Miért nem tanítanak meg minket az iskolában az életre való felkészülésre?
📚 Idézetek és Gondolatok
⚈ "Nem akarok egy nemzetet gondolkodókból, csak dolgozókból." - John D. Rockefeller
⚈ "Az oktatási rendszer alapja az akadémiai képesség." - Sir Ken Robinson
Úgy tűnhet, hogy nagyon jó, hogy ingyenes oktatást kapunk. De kötelező. Miért is?
Az
iskolától kezdve arra tanítanak minket, hogy legyünk jó rabszolgák:
tartsuk be az időbeosztásunkat, figyeljünk és legyünk csendben, fogadjuk
el, amit mondanak, és ismételjük azt papagájként anélkül, hogy
megkérdőjeleznénk a történeteket, stb.
Semmi
sem ingyenes ebben a világban, az oktatás sem. Ahhoz, hogy igazán
megtudd, hogyan működnek a dolgok, magadnak kell tanulnod, kutatnod és
összekapcsolnod a pontokat. És ez nem könnyű, mert
ők felelősek a tárolt tudás törléséért, elrejtéséért és akár
elégetéséért is, ahogyan azt oly sok nagyszerű könyvtárral tették,
például az alexandriai, szarajevói vagy bagdadi könyvtárakkal.
Az oltások is ingyenesek. Szerinted véletlenül?
Tudd, amikor valami ingyenes, akkor a termék Te magad vagy
&
Az iskoláról, az érzelmekről és a valódi nevelésről – egy új szemlélet:
Az iskolában nem tanítanak meg minket arra, hogyan kezeljük vagy gyógyítsuk az érzelmeinket – pedig a félelem, bűntudat, szégyen és harag sokszor egész életünk során manipulációs eszközként működnek.
A gyerekeket nem azért tartják napi 6-7 órát az iskolában, hogy zsenikké váljanak, hanem hogy hozzászokjanak a felnőttkori 8 órás munkarendhez.
A jegyek és a diplomák az emlékezetet mérik, nem az intelligenciát.
Ezért gondolkodik a legtöbb ember hasonlóan: 12 évig ugyanazt az anyagot, ugyanúgy tanulták.
Az intellektust gyakran összekeverik az intelligenciával – pedig előbbi csupán adatkezelés, utóbbi a mély, tapasztalati megértésből születik.
Az analfabétizmusnak több szintje van:
Aki nem tanult írni-olvasni – klasszikus analfabéta.
Aki tud írni-olvasni, de nem érti a szöveget – funkcionális analfabéta.
Aki nem képes saját gondolatokat alkotni, csak másokét ismételni – gondolati analfabéta.
Aki nem vállalja saját érzelmeit, és másokra vetíti őket – érzelmi analfabéta.
A gyermeknevelés célja nem az, hogy akaratunkkal letörjük a gyermeket, hanem hogy szeretettel és határozottsággal vezessük őt, miközben tiszteletben tartjuk a lelkét és szabad akaratát.
A valódi nevelés nem irányít, hanem kísér. Nem szabályoz, hanem felszabadít.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése