2025. augusztus 25., hétfő

RUMBLE vs youtube: MORAL FREEDOM versus strong censorship!


RUMBLE kontra YouTube: ERKÖLCSI SZABADSÁG kontra erős cenzúra!


"Sok vita övezi a YouTube-ot, ahol a kisebb csatornákat betiltották és demonetizálták, mert a nagyobb márkaneveknek és tartalomkészítőknek nem tetszett a véleményük, és egyes esetekben hamisan jelentették a csatornákat *"plágium" miatt, miközben fordítva történt." *(A plágiumnak nevezik azt, amikor más munkáját saját publikált munkádban sajátodként jelölöd meg.)

 

 https://imminentbusiness.com/rumble-vs-youtube/

 

* T.E. Megjegyzés: 

 ((("Ebben a cikkben hibás a szerkesztési minőség! Egyenlőre nem javítható!A tartalom azonban olvasható!")))

 


 

 

 

A YouTube több mint két évtizede a legnagyobb videómegosztó platform, amelynek értéke 2025-ben meghaladta a 180 milliárd dollárt.

Bár vannak olyan platformok, mint a Vimeo és a Dailymotion, amelyek „megpróbálnak” felvenni a versenyt a YouTube-bal, eddig nem akadt méltó versenytársuk…

Van azonban egy másik platform, amely gyorsan felemelkedik, és a belátható jövőben kihívhatja a YouTube-ot. Talán hallottál már róla, talán nem, de ha készen állsz
 a Rumble-re (szójáték szándékos), akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a Rumble-lel.

Bár a Rumble-nek még hosszú utat kell megtennie, mielőtt megdöntheti és letaszíthatja trónjáról a YouTube-ot, sok tartalomkészítő a Rumble-t választja,
 és ezt a platformot választja a YouTube helyett.

Nézzük át néhány apró részletet, és végezzünk alapos összehasonlítást a két platform között.
 
A Rumble egy videómegosztó platform, amely a szólásszabadságot és az átláthatóságot hirdeti.

Bár nem rendelkezik akkora népszerűséggel vagy felhasználói bázissal, mint a YouTube, egy gyorsan növekvő platform, amely a jövőben versenyre kelhet a YouTube-bal.

A Rumble alapítása és története

A Rumble-t 2013-ban alapította Chris Pavlovski kanadai vállalkozó, mint alternatív videómegosztó platformot a YouTube-hoz képest.

Pavlovski fő célja a független tartalomkészítők támogatása volt a vállalatok és influenszerek helyett. A Rumble-t abban a reményben alapította,
 hogy egy olyan alternatív platformot épít, ahol az emberek szabadon megoszthatják tartalmaikat a YouTube és a hagyományos média cenzúrája és elfogultsága nélkül.
 
 Rumble idővonal:

2013: Elindították a Rumble.com oldalt.
2014: Elérték a havi 1 millió videómegtekintést.
2015: A Rumble lejátszója a leggyorsabb értékelést érte el a Google Developer Insights oldalon.

2016: A ComScore a Top 50 videós oldal közé sorolta; az alkotók több mint 4 millió dollárt kerestek a Rumble-lel.

2017: Az Alexa a Top 100 mobil oldal közé sorolta a Rumble-t.

2018: A Quantcast a Top 10 mobil oldal közé sorolta a Rumble-t; a Deloitte a Rumble-t Kanada 10., az Egyesült Államok 75. leggyorsabban növekvő tech cégének nevezte.

2019: A Rumble Viral, YouTube-csatornájuk, átlépte az 1 millió feliratkozót.

2020: Hatalmas növekedést értek el a havi aktív felhasználók, a nézési idő és a napi feltöltések számában.

2021 második negyedéve: Naryától és Peter Thieltől biztosított befektetés.

Forrás: https://corp.rumble.com/our-story/
Rumble felhasználók és növekedés

A Rumble nagyon lassan indult, mindössze 1 millió videómegtekintést ért el 2014-ben, de ha van valami, amit Rocky Balboa tanított nekünk, az az, hogy soha ne add fel!

2020-ig a Rumble növekedése meglehetősen jelentéktelen és semmi említésre méltó volt, de az évek során felépített alap szép haszonnal járt.

Jelenleg a Rumble lenyűgöző, több mint 67 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedhet.

A jelenlegi trendjük alapján negyedévente átlagosan 9,3 millió havi aktív felhasználóval bővül.
 A legjelentősebb növekedés 2020 utolsó hónapjaitól 2023 végéig volt, a szólásszabadság és a cenzúra változó politikai légköre, valamint a YouTube-ot övező viták miatt.
 
 
 

 
 2020 3. negyedév: A Rumble körülbelül 1,6 millió MAU-t jelentett.

2020 4. negyedév: A platform jelentős növekedést mutatott, elérve a körülbelül 20,5 millió MAU-t.

2021 4. negyedév: Az MAU-k száma körülbelül 33 millióra nőtt.

2022 4. negyedév: A felhasználói bázis tovább bővült, elérve a körülbelül 36 millió MAU-t.

2023 3. negyedév: A Rumble jelentős növekedést mutatott, az MAU-k száma elérte az 58 milliót.

2023 4. negyedév: A platform 67 millió MAU-val tetőzött.

2024 2. negyedév: 53 millió MAU-ra csökkent.

2024 3. negyedév: Az MAU-k száma 67 millió MAU-ra emelkedett.

Forrás: https://www.statista.com/statistics/1347599/rumble-quarterly-mau/
Rumble célközönség

 
Pavlovsky, az alapító szerint a Rumble elsősorban azokat a közönségeket célozza meg, akik ellenzik a YouTube cenzúráját és elfogultságát.

A 2020-ban kezdődött COVID óta a Rumble lenyűgöző növekedést és a havi aktív felhasználók számának növekedését produkálta, főként annak köszönhetően,
 hogy a YouTube betiltotta és demonetizálta azokat a csatornákat, amelyeket nem hirdetőbarátnak ítélt.

Olyan ellentmondásos személyiségek, mint Steven Crowder, Andrew Tate stb., átálltak a Rumble-re, és továbbra is több millió megtekintést érnek el,
 ahol a Rumble kevésbé korlátozó a feltölthető és streamelhető tartalmakkal kapcsolatban.

A SimilarWeb szerint a Rumble 2024 decemberi közönségstatisztikái a következők voltak:


Nem: A felhasználói bázis túlnyomórészt férfiakból áll, a felhasználók körülbelül 65%-a férfi és körülbelül 35%-a nő.

Kormegoszlás: A legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek, szorosan ezt követi a 35-44 éves korosztály. Jelentős a 18-24 éves és az 55 év feletti felhasználók
 jelenléte is.
Adataik alapján forgalmuk nagy része Észak-Amerikából és Európából származik, ahol a felhasználók konzervatív és republikánus beállítottságúak.

Ázsia még mindig egy kiaknázatlan piac, ahol a Rumble potenciálisan több felhasználót szerezhet a jövőben.

A Rumble egyedi tulajdonságai

Bár a YouTube a világ legnépszerűbb videómegosztó platformja, vannak olyan funkciók és értékesítési pontok, amelyek vonzóbbá teszik a Rumble-t.




Adataik alapján forgalmuk nagy része Észak-Amerikából és Európából származik, ahol a felhasználók konzervatív és republikánus beállítottságúak.

Ázsia még mindig egy kiaknázatlan piac, ahol a Rumble potenciálisan több felhasználót szerezhet a jövőben.

A Rumble egyedi tulajdonságai

Bár a YouTube a világ legnépszerűbb videómegosztó platformja, vannak olyan funkciók és értékesítési pontok, amelyek vonzóbbá teszik a Rumble-t.

A Rumble előnyei:

Tartalommoderálás: A Rumble lazább megközelítést alkalmaz a tartalommoderálás terén, hangsúlyozva a szólásszabadságot.
Monetizáció: A Rumble nagylelkűbb bevételmegosztási modellt kínál, és lehetővé teszi az alkotók számára, hogy az első naptól kezdve kereshessenek,
 meghatározott küszöbértékek nélkül.
Licencelés és terjesztés: A Rumble rugalmas licencelési lehetőségeket kínál, lehetővé téve az alkotók számára, hogy szabályozzák, hol osztják
 meg tartalmukat.

Videóminőség: Támogatja a magasabb felbontásokat, például a 4K-t és a 8K-t.
Felfedező algoritmus: Egyszerűbb algoritmus, amely szélesebb közönséghez népszerűsíti a tartalmat, megkönnyítve az új alkotók felfedezését.

Mennyi pénzt keres a Rumble?

Bár a Rumble felhasználói és nézői száma megugrott, még mindig növekedési szakaszban van, és veszteségesen működik.

A legfrissebb nyilvános pénzügyi nyilvántartások szerint a Rumble a következő számokkal rendelkezik.
 
2020: Körülbelül 2,9 millió dolláros nettó veszteség, elsősorban a korai fázisú platformbefektetésekből.

2021: Körülbelül 10,3 millió dolláros nettó veszteség, ami a marketingre, infrastruktúrára és személyzetre fordított megnövekedett kiadásokat tükrözi.

2022: Körülbelül 12,4 millió dolláros nettó veszteség, a SPAC-kal való egyesülést követő magasabb bevétel ellenére.

2023: Körülbelül 29,5 millió dolláros nettó veszteség, mivel a vállalat méretezte a működését és fokozta az alkotói ösztönzőket.

2024-es pénzügyi adatok:

2024. első negyedév: Körülbelül 43,3 millió dolláros nettó veszteség.

2024. második negyedév: Körülbelül 27 millió dolláros nettó veszteség.

2024. harmadik negyedév: Körülbelül 31,5 millió dolláros nettó veszteség.

A Rumble stratégiája szerint hamarosan 775 millió dollár értékű részvényt fognak eladni, és tovább fognak együttműködni a Tetherrel a növekedésük támogatása
 és a kriptovaluták hozzáadása érdekében.

Forrás: https://corp.rumble.com/blog/rumble-announces-775-million-strategic-investment-from-tether/ 
Videók monetizálása a Rumble-on:

A Rumble sokkal kevésbé korlátozó a monetizálási küszöbértékek tekintetében, és lehetővé teszi a tartalomkészítők számára, hogy a következő módokon juthassanak pénzhez:

Rumble Player bevétel: Keress a Rumble lejátszójának megtekintéseiből és a különböző webhelyeken keresztüli interakciókból.

Videólicencelés: Egyszeri kifizetések harmadik feleknek történő tartalomlicenc-szolgáltatásért.

YouTube bevétel: Oszd meg a hirdetési bevételeket, ha a Rumble népszerűsíti a videódat a YouTube-csatornáján.

Partnerségek és szindikálás: Keress tartalomszindikáláson keresztül olyan médiavállalatokkal, mint az MSN és a Yahoo.

A Rumble legjobb része, hogy azonnal monetizálhatsz, még akkor is, ha nincs sok megtekintésed.

Csak eredeti tartalmat kell feltöltened, amely a sajátod, és jó hírnévnek örvend a Rumble-nál, amely megfelel a szabályzatuknak és a közösségi irányelveiknek.

1000 megtekintésenként 3-25 dollár bevételre számíthatsz, a témádtól és a piaci résedtől függően.
 
 Mi a YouTube? Valószínűleg nem kell hosszasan elmesélned, mi is az a YouTube, de röviden, a YouTube a világ egyik legnagyobb és legaktívabban használt videómegosztó platformja. A 2005-ös, társkereső weboldalként indult szerény kezdetektől fogva a YouTube mára a világ egyik legnagyobb weboldalává és vállalatává nőtte ki magát,
 2,7 milliárd, azaz 1 milliárd havi aktív felhasználóval. 
 
A YouTube alapítása.

A YouTube-ot Jawed Karim, Chad Hurley és Steve Chen alapították, akik még a PayPal korábbi időszakában voltak munkatársak.

Eredetileg egy társkereső weboldalként indult, majd a videómegosztó iparág felé fordult, és 2009 októberében az alapítók megállapodtak abban,
 hogy eladják cégüket a Google-nek, óriási, 1,65 milliárd dolláros értékelésért. 2025-ben a YouTube továbbra is a Google tulajdonában van,
 és források szerint 2024-ben körülbelül 183 milliárd dollárra becsülik értékét.
 
 YouTube-felhasználók és növekedés:

A YouTube megalakulása óta hatalmas sikereket ért el a globális piacokon, források szerint a jövőbeni havi aktív felhasználóinak száma közel 3 milliárdra tehető,
 ami a lakosság ~37%-át, a világ majdnem felét jelenti!!
 
 


 
 
2012: 0,8 milliárd
2013: 1,0 milliárd
2014: 1,1 milliárd
2015: 1,2 milliárd
2016: 1,4 milliárd
2017: 1,5 milliárd
2018: 1,8 milliárd
2019: 2,0 milliárd
2020: 2,3 milliárd
2021: 2,5 milliárd
2022: 2,6 milliárd
2023: 2,68 milliárd
2024: 2,49 milliárd és 2,70 milliárd között (forrásonként változó) 
 
A YouTube szólásszabadsághoz fűződő jelenlegi korlátozásai és vitatott álláspontja ellenére a YouTube felhasználói bázisa továbbra is növekszik,
 és várhatóan tovább fog növekedni, bár valamivel lassabb ütemben, mint a 2010-2020-as években.

YouTube célközönsége
 
 A Rumble-lel összehasonlítva a YouTube közönsége jól megoszló demográfiai felépítésű, többé-kevésbé egyenlő arányban női és férfi nézőkkel a
 különböző korosztályokban.


A videómegosztó iparág globális vezetőjeként a YouTube-ra sokféle érdeklődési körrel rendelkező emberek látogatnak szórakozást és tartalmakat,
 de tagadhatatlan, hogy a YouTube több vállalati és márkás tartalmat népszerűsít.


Az elmúlt években eltolódás történt, ahol a YouTube jobban a fiatalabb közönségre összpontosít, mivel az olyan csatornák,
 mint a MrBeast és a CocoMelon, rendkívül népszerűvé váltak, videónként több százmillió megtekintéssel.


 
Mennyi pénzt keres a YouTube?
 

 
A YouTube nettó nyereségének tényleges adatai nem nyilvánosak, de a bevételnövekedésük és a számok meglehetősen megdöbbentőek és lenyűgözőek.

2010: 0,8 milliárd dollár
2011: 1,3 milliárd dollár
2012: 1,7 milliárd dollár
2013: 3,1 milliárd dollár
2014: 4,2 milliárd dollár
2015: 5,5 milliárd dollár
2016: 7 milliárd dollár
2017: 8 milliárd dollár
2018: 11 milliárd dollár
2019: 15 milliárd dollár
2020: 20 milliárd dollár
2021: 29 milliárd dollár
2022: 29 milliárd dollár
2023: 31,5 milliárd dollár
2024: ~39 milliárd dollár

A 2020-as évek eleji visszaesések ellenére a YouTube bevételnövekedése továbbra is erős, és várhatóan tovább fog növekedni.
 Sok felhasználó azonban elégedetlenségét fejezte ki az agresszív megközelítésük miatt, amellyel a hirdetések számát és a megjelenített hirdetések formáit növelik.
 
Videók bevételszerzése a YouTube-on:
 A Rumble bevételszerzési küszöbéhez képest a YouTube-nak valamivel magasabb követelményei vannak.

1000 feliratkozóra van szükséged

4000 óra nézési idő az elmúlt 12 hónapban

vagy 10 millió rövidfilm-megtekintés az elmúlt 90 napban

Az AdSense összekapcsolása a YouTube-bal

Nincsenek közösségi irányelvekkel kapcsolatos figyelmeztetések

A kétlépcsős azonosítás engedélyezése
Eredeti tartalom létrehozása és a Google irányelveinek betartása

Miután ezek a követelmények teljesültek, a tartalomkészítők csatlakozhatnak a YouTube Partnerprogramhoz (YPP).

Bár az amerikai közönség számára 1000 megtekintésenként 10-30 dollárt lehet keresni, a YouTube nem kínál ugyanolyan szintű szabadságot a bevételszerzésben,
 mint a Rumble, ahol a platformon kívüli megtekintések után is kaphatsz fizetést.

A YouTube szigorúbb a bevételszerzésre alkalmas tartalmak típusát illetően is. Az erőszakkal kapcsolatos témájú videók,
 a YouTube-hoz nem kapcsolódó politikai témák, és bizonyos esetekben az érzékeny nyelv/szavak miatt a videóid bevételszerzése megszűnhet.
 
 
A YouTube egyedi tulajdonságai:

A YouTube nagyon jó más platformok technológiáinak adaptálásában, és egyes esetekben még jobbá tételében is.

Például a Rumble-lel szemben a YouTube átvette a Shorts videókat, ahol a tartalomkészítők legfeljebb néhány perc hosszú videókat készíthetnek,
 némelyik akár néhány másodperces tartalommal is.

A YouTube azonban egy robusztus szerkesztési eszközt kínál zenei könyvtárral, szűrőkkel stb., lehetővé téve a lebilincselő videók készítését
 a semmitmondó, rövid formátumú videók feltöltése helyett.

Bár a YouTube meglehetősen általánosnak és szabványos videómegosztó platformnak tekinthető, a legjobb abban, hogy adaptálja és fejlessze
 a többi versenytárs technológiáit és funkcióit. 
 
A YouTube és a Rumble közötti hasonlóságok:

A Rumble és a YouTube alapkoncepciója hasonló. Mindkettő videómegosztó platform, ahol az emberek sokféle témához kapcsolódó videókat tölthetnek fel. De további apró hasonlóságok is vannak:

Videómegtekintések, feliratkozások és partnerségek révén történő bevételszerzés

Alkotói irányítópult a videók teljesítményéhez és statisztikáihoz

A felhasználók kommentelhetnek, lájkolhatnak, megoszthatnak, feliratkozhatnak stb.

Alkalmazások és asztali alkalmazások
Kissé hasonló elrendezés
Élő közvetítés
Ingyenesen használható

Összességében több hasonlóság van a YouTube és a Rumble között, de mi a helyzet a különbségekkel? 
 
A YouTube és a Rumble közötti különbségek:

A két platform közötti fő különbség az alapvető értékekben rejlik.

Míg a YouTube inkább vállalati és vállalati orientációjú, ahol a nagyobb márkáknak van előnyük, a Rumble arra összpontosít, hogy a kisebb, független tartalomkészítőknek esélyt adjon.
k van előnyük, a Rumble arra összpontosít, hogy a kisebb, független tartalomkészítőknek esélyt adjon.

Összességében több hasonlóság van a YouTube és a Rumble között, de mi a helyzet a különbségekkel?

A YouTube és a Rumble közötti különbségek:

A két platform közötti fő különbség az alapvető értékekben rejlik.

Míg a YouTube inkább vállalati és vállalati orientációjú, ahol a nagyobb márkáknak van előnyük, a Rumble arra összpontosít, hogy a kisebb, független tartalomkészítőknek esélyt adjon. 
De további apró hasonlóságok is vannak:

Videómegtekintések, feliratkozások és partnerségek révén történő bevételszerzés

Alkotói irányítópult a videók teljesítményéhez és statisztikáihoz

A felhasználók kommentelhetnek, lájkolhatnak, megoszthatnak, feliratkozhatnak stb.

Alkalmazások és asztali alkalmazások
Kissé hasonló elrendezés
Élő közvetítés
Ingyenesen használható

Összességében több hasonlóság van a YouTube és a Rumble között, de mi a helyzet a különbségekkel?
A YouTube és a Rumble közötti különbségek:

A két platform közötti fő különbség az alapvető értékekben rejlik.

Míg a YouTube inkább vállalati és vállalati orientációjú, ahol a nagyobb márkáknak van előnyük, a Rumble arra összpontosít, hogy a kisebb, független tartalomkészítőknek esélyt adjon.


A YouTube egyedi tulajdonságai:

A YouTube nagyon jó más platformok technológiáinak adaptálásában, és egyes esetekben még jobbá tételében is.

Például a Rumble-lel szemben a YouTube átvette a Shorts videókat, ahol a tartalomkészítők legfeljebb néhány perc hosszú videókat készíthetnek, némelyik akár néhány másodperces tartalommal is.

A YouTube azonban egy robusztus szerkesztési eszközt kínál zenei könyvtárral, szűrőkkel stb., lehetővé téve a lebilincselő videók készítését a semmitmondó, rövid formátumú videók feltöltése helyett.

Bár a YouTube meglehetősen általánosnak és szabványos videómegosztó platformnak tekinthető, a legjobb abban, hogy adaptálja és fejlessze a többi versenytárs technológiáit és funkcióit.

A YouTube és a Rumble közötti hasonlóságok

A Rumble és a YouTube alapkoncepciója hasonló. Mindkettő videómegosztó platform, ahol az emberek sokféle témához kapcsolódó videókat tölthetnek fel.

De további apró hasonlóságok is vannak:
 Videómegtekintések, feliratkozások és partnerségek révén történő bevételszerzés

Alkotói irányítópult a videók teljesítményéhez és statisztikáihoz

A felhasználók kommentelhetnek, lájkolhatnak, megoszthatnak, feliratkozhatnak stb.

Alkalmazások és asztali alkalmazások
Kissé hasonló elrendezés
Élő közvetítés
Ingyenesen használható

Összességében több hasonlóság van a YouTube és a Rumble között, de mi a helyzet a különbségekkel?

A YouTube és a Rumble közötti különbségek

A két platform közötti fő különbség az alapvető értékekben rejlik.

Míg a YouTube inkább vállalati és vállalati orientációjú, ahol a nagyobb márkáknak van előnyük, a Rumble arra összpontosít, hogy a kisebb, független tartalomkészítőknek esélyt adjon.
De hogy kicsit elkényeztessük magunkat, íme néhány apróbb, konkrét különbség a két platform között:

A YouTube minden bizonnyal szigorúbb a monetizáció és a monetizálható témák tekintetében.

A Rumble nagyobb szólásszabadságot és kevesebb korlátozást kínál a monetizálható videók témáira vonatkozóan.

A Rumble nagyobb részesedést enged a hirdetési bevételekből, míg a YouTube jelentős, körülbelül 40%-os részesedést kap.

A Rumble a YouTube-hoz képest változatosabb monetizációs streameket tesz lehetővé.

A YouTube algoritmusa a nagyobb tartalomkészítőket és a trendi témákat részesíti előnyben a Rumble-hez képest.

A tartalomkészítők licencjogokat adhatnak a Rumble-nak a nagyobb kifizetés és terjesztés érdekében.

A YouTube prémium előfizetéseket tesz lehetővé hirdetések nélkül, míg a Rumble nem.

A Rumble előnyei és gyengeségei

Ha kis tartalomkészítő vagy, előnyösebb lehet a Rumble-on publikálni a YouTube helyett, annak ellenére, hogy a Rumble havi aktív felhasználóinak száma jelentősen alacsonyabb,
 főként azért, mert kevesebb a verseny, ÉS azért, mert a Rumble algoritmusa viszonylag egyenlő valószínűséget tesz lehetővé a megjelenésre.
  
Ráadásul, ha már az első naptól kezdve képes vagy bevételt szerezni a fiókoddal, az sokkal biztatóbb és kifizetődőbb lehet, még akkor is, ha csak néhány dollárt keresel havonta,
 míg egy YouTube-fiók esetében hónapokba telhet, mire teljesíted a monetizációs követelményeket.


A Rumble legnagyobb gyengesége azonban a korlátozott piaci részesedése és a globális közönség hiánya. Ha olyan tartalomkészítő vagy, aki kevésbé elterjedt nyelveken, például thai,
 maláj stb. készít videókat, nagyon nehéz lesz megtekintéseket szerezni a célközönségedtől, mivel a legtöbb, ha nem az összes néző a YouTube-on lesz.


A YouTube előnyei és gyengeségei:
 

 
A YouTube legnagyobb előnye a Rumble-lel szemben a hatalmas piaci részesedése, amely várhatóan közel ~3 milliárd havi aktív felhasználót fog elérni 2025 végére.

A világ nagy része ismeri a YouTube-ot, és a lakosság jelentős része különböző országokban használja a platformot, hogy tartalomkészítőket találjon az érdeklődési körének megfelelően.

Bár a YouTube blokkolva van Oroszországban, Kínában és néhány más országban, a térkép szürke zónákat mutat Közép-Ázsia és Afrika egyes részein az adatok hiánya miatt,
 de reálisan nézve a YouTube penetrációja jelentősebb, mint amit a térkép mutat.

A YouTube hatalmas közönséggel, valamint hirdetési hálózatokkal és partnerekkel rendelkezik, amelyek segítségével naponta több százmillió embert lehet elérni.

A YouTube platformján azonban repedések jelei mutatkoznak.

SOK tartalomkészítő elégedetlen a YouTube irányelveivel, szabályaival és a bevételszerzésre vonatkozó korlátozásokkal. A független 
és kisebb csatornákat jelentéktelen dolgok vagy ellentmondásos témák miatt demonetizálják, ami felveti a szólásszabadság kérdését. A YouTube-bal kapcsolatos általános konszenzus az,
 hogy elveszíti eredeti gyökereit, és túlságosan korporatív „felébredt” és „PC” lesz.
 
A Rumble jövőbeli kilátásai:

A Rumble a forgalom és a volumen tekintetében közel sem éri el a YouTube szintjét, de meglehetősen gyorsan növekszik, és hosszú távon lépéseket tesz afelé, hogy lekörözze a YouTube-ot.


Tekintettel a Rumble 2020-as években kezdődő őrült növekedésére, várhatóan továbbra is gyorsabb ütemben fog növekedni, mint a YouTube.


Stratégiai befektetésekkel és jó hosszú távú vízióval/következetességgel a Rumble 10 éven belül kihívást jelenthet a YouTube trónjára, de természetesen mindig nehéz megjósolni a jövőt.


A YouTube jövőbeli kilátásai:
 
A belátható jövőben a YouTube továbbra is a világ vezető videómegosztó platformja lesz, de növekedése évről évre enyhén csökken.

A Rumble mellett a YouTube-nak más versenytársai is vannak, mint például az Instagram és a TikTok, ahol a videós tartalom a hosszú videók helyett a rövidebb formájú videók felé tolódik el.

Az elmúlt években a YouTube elvesztette felhasználói bázisával szembeni jó hírnevének jelentős részét, főként a szigorúbb cenzúra és az „ellentmondásosnak” ítélt tartalmakkal szembeni elfogultság miatt.
 Számos fiókot tiltottak be vagy demonetizáltak érvényes ok nélkül a mesterséges intelligencia és az automatikus algoritmusok fontos döntések elrontása miatt. Sok független tartalomkészítő elégedetlenséget mutatott a YouTube-bal
 a hosszú távú jövőképével és a 2025-ben képviselt céljaival kapcsolatban, és sok független tartalomkészítő más platformokra váltott, például a Rumble-re.

Tegyük fel, hogy a YouTube túlzásba viszi a platformra vonatkozó korlátozásait. Ebben az esetben a techóriás elveszítheti hitelességét és jó hírnevének nagy részét a hirdetők és a nézők körében,
 ezáltal tömeges kivándorlást eredményezve.

 Gyakran Ismételt Kérdések...

Íme néhány gyakran ismételt kérdés a YouTube és a Rumble különbségeiről/hasonlóságairól.

Mennyit fizet a Rumble 1000 megtekintésenként?

A Rumble valamivel kevesebbet fizet, mint a YouTube.

Átlagosan 1000 megtekintés várhatóan 3-25 dollár közötti bevételt hoz a réspiactól és a közönségtől függően, de licencszerződéseket és terjesztést is kínálnak más platformokon, ahol az alkotók a Rumble-n kívüli megtekintések után is kaphatnak fizetést.

Mennyit fizet a YouTube 1000 megtekintésenként?

A YouTube átlagosan 10-30 dollárt fizet 1000 megtekintésenként a réspiactól és a közönségtől függően, de a színfalak mögött a YouTube valószínűleg többet számít fel a hirdetőknek, és a hirdetési bevételek nagy részét megtartja, egyes források
 pedig a hirdetési bevételek akár 45%-os csökkentését is állítják.

A 2020-as években kezdődő algoritmus- és hirdetéselhelyezési változtatásoknak köszönhetően a YouTube bevételei jelentősen megnőttek, és sokan panaszkodtak a platformjukon megjelenő hirdetések számára.
 
Mi a fő különbség a Rumble és a YouTube között?

A két vállalat közötti legnagyobb különbség az, hogy a YouTube széles közönséget céloz meg, és ki tudja használni a felhasználói bázisát. A YouTube arra összpontosít, hogy a vállalatokat boldoggá tegye, míg a Rumble hosszú távú célja a kisebb, független alkotók támogatása.

Bár a YouTube jobban fizet, és támogatja a nagy forgalmat generáló tartalomkészítőket, a kisebb csatornák és alkotók nem kapnak azonos versenyfeltételeket.

A Rumble ezzel szemben megpróbál egyenlően teljesíteni a nagy és a kis csatornákkal, kevesebb korlátozással a feltölthető tartalom típusát illetően.

Melyik a jobb, a Rumble vagy a YouTube?

Ha egy kis tartalomkészítő vagy Észak-Amerikában, érdemesebb lehet a Rumble-be vetned a bizalmadat, mert egyenlő esélyeid lesznek a megtekintések, a forgalom és a megjelenés tekintetében. Évről évre a kisebb YouTube-csatornák nehezen tudnak nagy mennyiségű forgalmat 
szerezni a minőségi tartalom feltöltése ellenére.

Sok vita övezi a YouTube-ot, ahol a kisebb csatornákat betiltották és demonetizálták, mert a nagyobb márkaneveknek és tartalomkészítőknek nem tetszett a véleményük, és egyes esetekben hamisan jelentették a csatornákat *"plágium" miatt, miközben fordítva történt. *(A plágiumnak nevezik azt, amikor más munkáját saját publikált munkádban sajátodként jelölöd meg.)

 
Még ha nem is fogsz a Rumble-lel együttműködni, más alternatívák, mint például a TikTok, szintén elég jól fizetnek a tartalomkészítőknek, és jelentős számú megtekintést tudtak szerezni azonnal, hosszú múlt nélkül.

Azonban tagadhatatlan, hogy a YouTube átlagosan többet fizet 1000 megtekintésenként, tehát ha sikerül nagyot alkotnod a YouTube-on, a potenciális bevétel és a közönség elérése is magasabb.

Jogi nyilatkozat: Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket, és remélem, hasznosnak találtad. Csak szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a weboldalon található linkek egy része „affiliate link”. Ez azt jelenti,
 hogy ha rákattintasz a linkre és megvásárolod a terméket,
 affiliate jutalékot kapok. Ettől függetlenül csak olyan termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlok, amelyeket személyesen is használok, és amelyekről úgy gondolom, hogy értéket képviselnek az olvasóim számára.
 
 
 Forrás: https://imminentbusiness.com/rumble-vs-youtube/
 
 
*Magyar szöveg= (google fordítóval készült).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése