2013. december 30., hétfő
A SZÉKELYKAPUK ŐSI ALAPGONDOLATA.
MAGYAR ADORJÁN TANÍTÓ LEVELÉBŐL
Néhány bekezdő megjegyzés
(Tomory Zsuzsa)
Székelykapuink egyik kedvelt alakja a kapu íve fölé épített galambház. Ez az alak a Székelyföldtől távoli magyar részeken már feledésbe ment, vagy ha emléke él is, értelmét már ritkán tudjuk. Mint őseink minden műveltségi terméke a teremtés anyag-erő kapcsolatának szerves és művészi megjelenítése. Magyar Adorján alábbi megjegyzései erre vonatkoznak, s itt Magyar Adorján magyarázatával folytatom:
Őseinknél minden kapu, ajtó, ház, vár vagy város (a tornyot kivéve) nőiségi jelkép volt. A kapu, mint nyílás, a nőiségnek anyagi jelképe volt, a rajta lévő galambok ellenben a lélek jelképei voltak; a kapuval kapcsolatban is pedig a szerető és gyöngéd női lelket jelentették. Őseinknél nagyonis a röpülő állatok, különösen pedig a galamb és a lepke, a lélek jelképei voltak. Mindezeket tudván, fogja Ön is megérteni a diadalívek igazi jelképes értelmét, amit azonban már a rómaiak sem értettek, akik pedig a diadalívet a szikuloktól, már az Itáliába szakadt székely törzsektől örökölték, vették át. ― A diadalmasan hazatérő győzedelmes, hatalmas férfit, azaz fejedelmet, királyt, hadvezért a kapu, a város azaz a szerető nő (a férfi legnagyobb jutalma) várja és fogadja. Népmeséinkben a mesebeli vár kapuja „nyitatlan nyílik meg”, azaz magától, szívesen tárul fel a dicsőségesen hazatérő szeretett férfi előtt. Holott a gyűlölt ellenség előtt bezárul s csak durva erőszak (a kaput betörő „kos”, azaz óriási gerenda, fatörzs, amelynek végén rézből öntött kosfej, vagy hegyes ék volt) törheti be; amikoris azonban a lélek nincsen ottan vagyis az erőszakos ellenség zaja és kapudöngetése elől a galambok ijedten szállanak tova. Holott a szeretett és kedves érkezőnek még csapongva elébe is szállanak, aminthogy szokás volt ilyenkor nekik szemet is szórni. A galambokat (azaz a szerető lelket) szokás volt még fehér ruhába öltözött és az érkező elébe menő leányokkal is jelképezni, akik őt illatos virágokkal fogadták, azért mert őseinknél az illat is a lelket jelentette, jelképezte. Ősnyelvünkben lili, lila, lilla, lél, illa, ili, ele, hele, héla, hella, lehe, lihe szavaknak élet, lélek, lehellet, levegő, szél, illat és virág értelmük volt. (Il-ona vagy Hel-ena, a finneknél Il-ma = élet-anya.)
Úgy a zsidók mint a kereszténység a „Szentlélek”-nek galamb jelképét a mi őseinktől örökölték illetve az ősidőkben Magyarországból palócok (pelazgok), kanaaniták (kunok), szemerék (szemareusok) és volt Szolima (Hiero-szolima: Jeruzsálem) városát. Nyelvükben szellem, szallam, szallamb volt a galamb neve (amely szó a száll igéből származik) míg ugyanezt a palócok azaz pelazgok pallam-, pallamb-nak nevezték, amiből a mai dél-olasz palomba, palomma = galamb szó származik. A kalán vagy kalota (másként galota, galla, kalota, kelata) őstörzsünk ellenben a galambot hallam, hallambó néven nevezte s innen származott a latin-olasz és mai magyar columba, colombo, galamb szó. Valamint innen származik a latin halitus =lehellet, illat, szellő szó is. Ősnyelvünkben ugyanis a szél, szellet, szellem (sz-es kiejtésű) szavakkal törvényszerű párhuzamban állítása hell, hellet, hellem (h-s kiejtésű) szavak, amelyeknek mélyhangzós hal, halít megfelelője valamint megfordított leh, lah alakjai is voltak. A szellem vagy szallam ősszavaink tehát a szél főnevünkkel és szál vagy száll = repül, lebeg, száll szavainkkal vannak a legszorosabb összefüggésben.
A szolim-besenyőknél azaz a szarmaták ezen törzsénél ugyanis Tündér Ilonának (a nőiség, szerelem és föld istennője azaz Vénusz-Szemiramisz-Istar) neve Szolima, Szaloma, Szalana, Szolina, Szalamba = Galamb-nő, Szelid-nő, volt s a szolimek, mint nőelvi törzs, magukat ő utána nevezték szolimeknek.
A biblia is megemlékezik még a jeruzsálemi templom, azaz Salamon temploma galambjairól, valamint neheztel Salamonra amiért ápolta a „pogány” szokásokat is. A zord Mózes-vallás ugyanis hiába irtotta ezeket mert ezek költői szépségei az emberek lelkéből sohasem voltak teljesen kiirthatók. Tündér Ilona galambjai a jeruzsálemi templomban is megmaradtak még azután is amidőn a szolimek aranyhajú Napistene Aba Sallon [(Absolon, Abszolon) azaz Ragyogó Apa, Fénylő Apa; mert ősnyelvünkben sallon, salgon = fénylő, ragyogó; ami később salló-, salgó-nak ejtett s a mai magyar paraszt nyelvén már salygó vagy sajgó arany = fénylő arany. E szótőből származik a latin sol = nap szó is)] és aranyhajú Földistennője Szalloma vagy Szolima temploma leromboltatván, helyébe a Mózes-vallás temploma épült már. Csak ezen galambok jelképes értelmét nem tudja ma már senki, holott a velük kapcsolatos szokás épen a magyar népnél él ma is még. Vásárokon szokás énekes madarakat, galambokat kalitkában kiállítani, hogy jószívű emberek, különösen nők, gyermekek, nehány fillér ellenében azokat szabadon bocsáthassák. Így volt ez Tündér Ilona, azaz Szolima, galambistennő templomában is s a begyűjtött pénz a templom javára fordíttatott. Ennek mélyebb értelmét azonban vagyis a fogvatartott és felszabadított lélek teljes jelképes magyarázatába itt már igazán bele sem kezdhetek.
Szemere törzsünknél (szintén nőelvi törzs) azonban a galamb neve szemere, szemele volt, s ez állatot például az asszírok is szimi-nek nevezték, amiértis szemere törzsünk Tündér Ilonája azaz Szemere istennője (Szemiramisz) az assziroknál Szimi néven szintén neveztetett. De voltak szemere istennő nevének még Szemira, Szemírem, Szamura-mat változatai is. A szemere szó ősnyelvünkben jelentett búzát, gabonát de volt még szerény, szemérmetes és szende (szem, szemere szavainkat régen szen, szenere-nek is ejtettük) értelme is. Innen származnak az árja semen, Same és Scham (mag és szemérmetesség, szégyenkezés) szavak, valamint az említett Szemiramisz azaz Szemira-mat (=Galamb-nő, Szelíd-nő, Galamb-anya, Szerény-nő, Galamb-nő, Búza-nő) istennő nevek is.
Míg a kereszténységben is (a zsidóktól átvéve) a hamu a szerénység és alázatosság jelképe; csak azt nem tudja már senki, hogy a kún-magyar hamú és homok szavak a szemere törzsek kiejtése szerint szamú, samú; szemer, szomor, szömör-nek ejtettek. Márpedig a finnben is hemere = szükség, szürke; holott a hamú és a szerénység színe a szürke! Nos nem jut-e Önnek is eszébe népmeséink hamuban ülő, szürkeruhás, szerény Hamupipőkéje vagy Hamvas Jutkája? Ugye Ön is, mint tudósaink ― ezen mesénket is német eredetűnek tartotta? Holott a mi népmeséink Hamvas Jutkájában még sokkal világosabban ráismerni Szemiramos Istennőre mint sokkal romlottabb német meseváltozatokban!
Ugye hiszen Hamvas Jutkának is búzaszemet kell szemelgetnie és őt is kedves, szelíd galambjai veszik körül és segítenek neki. Nem érti-e mármost a „három nővér” motívumának mély értelmét? E három egymással azonos: a nő, a női lélek három fő megnyilvánulása, ahogyan ezeket a magyar népmesék változatai a három testvérben meg is nevezik: Kevélység, Hiúság és Szerénység. Ama kettő rossz, irigy; emez pedig szelíd, szerény, gyöngéd és szerető szívű.
Ha mármost a föntieket Ön mind tudja és megértette, akkor tudni fogja, hogy a latin-olasz cenere = hamu szó is az ősmagyar szenere vagy szemere és a finn hemere szavakból származott, valamint tudni fogja azt is, hogy a német Aschenputtel és olasz Cenerentola is csak a mi Szemere istennőnk, azaz szemere őstörzsünk Tündér Ilonájának leszármazottjai.
De tudni fogja ezekután azt is, hogy miféle népek voltak a bibliai szamariták, szemareusok valamint hogy miért nevezi a biblia Babilon földét azaz a szumirok egykori hazáját Szennar országának is.
Kedves Vérem! Vége, hossza nincsen mindezen dolgoknak, de mindezt a magyar nyelv és a magyar ősvallás mély ismerete nélkül felfedezni, megérteni lehetetlen. Kedves Vérem! A világ minden műveltségének alapjait ősrégi időkben a mi őseink vetették meg. Hetekig, hónapokig kellene tanulnia Önnek is, másoknak is, hogy őseink fenséges műveltségét, ősvallását, bölcsességét csak annyira is megismerje amennyire én ismerem már, de ennek jutalma végtelen boldogság, büszke öntudat és a mai kicsinyes, hazugságokkal teli, idegen világ fölé való emelkedés tudata lenne.
Kedves Barátom! Őseink értékéből az ha Ázsiából jöttek volna, semmit sem vonna le, sem ez szégyen nem volna. Csak épen hogy ez nem igaz. Csak épen a dolog megfordítva igaz: összes rokonnépeink innen, a Magyar Medencéből vándoroltak szét a világba. A magyar nemzet vagy 20-30000 évvel ezelőtt, vagy még régebben, Magyarország területén keletkezett, még ha az emberiség őshazája talán valóban ázsiában volt is. Itt, a Csallóköz szigetein virágzott egykor őseink azon csodálatos szellemi műveltsége, amely minden szellemi (nem technikai) műveltség alapjait e földön megvetette.
( Legutóbbi levele néhány szava, amely kedves Neje Őnagyságát az Aranymadár meséjével kapcsolatban említi, azon következtetést engedi meg, hogy írásaim neki is megtetszettek, amiértis kérem neki is üdvözletem átadni. Ha dolgaim érdeklik, szívesen állok mindazokkal amit eddig megtudhattam, rendelkezésére.)
Vajon nem lehet-e a kaput ugyanolyan alakúra mint a rajzon, de betonból megcsinálni? Így nemcsak sokkal olcsóbb de tartósabb is lenne. Különösen a földbe kerülő lábrészek ugyanis hamar rohadnak. Viszont Erdélyben a nép készít kőkapukat is. Ilyeneket a brassóvidéki csángóknál valamint Udvarhely székben magam is láttam.
A kapu tetején látható csúpok (nyársak, póznák) valóban a hold és hajnalcsillag jelei így, de a kifaraghatás technikájának megfelelően alakítva.
Őseink az év 4 fő-ünnepét (téli és nyári napforduló, tavaszi és őszi napéjegyenlőség.) kapukkal jelölték volt meg olyképen, hogy a nap ezen ünnepek reggelén épen ezen kapuk nyílásában kelt volt fel, vagyis az ünnep megtartására ez adta meg a jelet, illetve már egy-két nappal előre be lett jelentve, hogy, mondjuk, holnap vagy holnapután lesz az ünnep napja. Ezen kapuk legősibb alakjai két leásott cölöp, e célra ültetett két élőfácska vagy két felállított kőszál volt.
Ezekre az ünnepek alkalmával azután ágakból vagy fonott koszorúból képeztek ívet, úgyhogy az oltártól nézve az illető ünnep reggelén a Nap épen az ív közepében jelent meg, úgy ahogyan a székely kapuk ívébe ma is odaábrázolják. A napnak a kapuban való megjelenése lép be a Szent Kertbe (később Nap házába) azaz érkezik meg az őt szeretettel váró gyermekei, az emberek közé, illetve lép be neje, Tündér Ilona várába. Ez volt a diadalívek gondolatának is legelső eredete.
http://tomoryzsuzsa.weebly.com
2013. december 29., vasárnap
A MÁSODIK TATÁRJÁRÁS.
„Az eltiport nemzet újjászületik, de öngyilkos nemzetnek nincs feltámadás.” (Kossuth)
(Összefogott a magyar.
Így győzetettek le a „legyőzhetetlen” mongolok, mely diadalról egyetlen magyar históriáskönyv nem ír. A mongol viszont igen…)
Alig tellett el negyven esztendő, a Sátán ismét itt állt az ország kapuja előtt. Az Arany Horda vért és aranyat kívánt.
A pokol ördögei párduc-kacagányban bújva jöttek a magyarra. Lucifer összes lovasa testvére vérét vágyta, Nogaj és Telebuga kánok vezették a félelmetes mongol sereget.
1285-ben a pokol újra Magyarországra szabadult…
Amerre járt, jajszó, szitok és gyilkolás, magját sem akart hagyni Atilla fiainak a tatár.
Régóta készültek már a torra, de isteneik nem engedték:
„Magyarországra is réges-régen visszatértek volna, de a sámánok nem engedik. Végül aztán a kunok közül néhányan, akik megmenekültek, a tatárokhoz futottak, s ösztönzésükre a tatárok az Úr ezerkettőszáznyolcvanötödik évében másodszor is behatoltak Magyarországra, és egészen Pestig mindent irgalmatlanul fölperzseltek.” (Rubruki Willelmus 1258).
Az első tatárjárás után IV. Béla király egyik leányát-Annát- a csernyigovi fejedelemhez, Rotyiszlávhoz, míg fia a legnagyobb kun kán leányának férje lett: „Béla király … annyira megrendült és megfélemedett, hogy királlyá választott fiát a kun király leányához adta, és a lakodalmat nemrég tartották Magyarországon. Szokásuk szerint karddal kettévágott kutyára esküdtek, hogy a magyarok földjét meg fogják védelmezni, úgy mint a király hívei, a tatárok és barbár népek ellen.”( Plano Carpini útijelentése 1254).
Nagyon kevesen tudnak az 1259-ben, Halics meghódításakor a tatárok már egy szinte szövetséginek nevezhető ajánlattal álltak elő: Béla lépjen rokoni kapcsolatba a tatár fejedelemmel. A levélben emlegetett princeps Tartarorum, arról szól, hogy a mongol kán Berke nevezetű testvére vegye el a magyar király leányát, vagy a magyar uralkodó házasodjon egy előkelő tatár főember lányával. Így adjon segédhadakat a tatároknak a keresztények elleni hadjárathoz. Cserébe adómentességet, és a megszerzett zsákmány ötödrészét ígérték. Béla az ajánlatot azonnal megírta a pápának és segítségül ezer számszeríjászt kért tőle.
„Magáról az ajánlatról csak a pápa ránk maradt válaszából értesülünk, ahol összefoglalta a magyar király neki küldött levelének a tartalmát. IV. Sándor pápa óva intette Bélát a pogányokkal való szövetségtől, majd közölte, hogy számszeríjászokat viszont nem tud küldeni…”(A tatár ajánlat ismertetése IV. Sándor pápa válaszlevelében: Theiner I. 239 o.)
1285-ben IV. László; származását tekintve félig magyar, félig kun király uralkodik Magyarország felett s megtörténik mindaz, ami negyven esztendeje megtörtént… A magyarok és kunok a mongolveszély hírére összevesznek és egymásnak esnek. A legyőzött kunok egy része megbékél, más része a tatárokhoz fut. 1285-ben vagyunk…
„A tatárok végtelen sokasága Erdély felől Pest alá jött. menvén pedig a megátalkodott és istentelen Noga s vele Telebuga a magyar föld legyőzésére, Noga Brassónak ment, Telebuga pedig a hegyen át vette útját. az a riasztó hír kelt szárnyra Magyarország felől, hogy a tatárok nagy sereggel útra keltek országukból. Táboruk hosszát tíz mérföldre becsülték. Gondosan kikémlelték a szélességét is, ezt hat mérföldnek találták. Fennen hangoztatják, hogy nincs szándékukban megállni a Rajna menti Kölnig, s onnan erőszakkal el akarják hurcolni Keletre a hazájukba azt a három királyt, akik a maguk testi valójában ott vannak Kölnben.” (Chronicon Salisburgense).
A magyar a Nyugat védelmében állott, mint majd történelme során annyiszor. Ezért köszönete nem volt semmikor. Egyedül voltunk a mongolok ellen, egyedül a török ellen.
A Nyugatnak semmiféle érdeke nem volt az önálló, független magyar állam létéhez.
A magyar virtus és vitézség nagy erőket kötött le török részről, addig a Nyugat erősödhetett. Nem érdekelte őket akkor sem a magyar nemzettest elvéreztetése. Nyugat-Európa közös akarattal elárulta azt az egyetlen országot, amely minden áldozatot felvállalva védte őket mindenkor
Lovaikon vadul száguldó mongol lovasuk, nyomukban vér és pusztulás.
1285- ben átok ült Hunnián.
IV. László állt a seregek élére bátor kunjaival. Szent László királyhoz és a kunok istenéhez is imádkozott, mikor seregét a mongol hordáknak fordította.
„ IV. László király kun harcosokra támaszkodó serege szétverte, majd egészen a Keleti-Kárpátokban lévő szorosokig űzte őket. Torockónál a székelyek segítségével a király seregei győztek, és a tatár hadak maradékát kiűzték az országból. Vizsoly mellett Baksa György aratott győzelmet, egy másik csatában Borsa Loránd erdélyi vajda is lesújtott, és győzött.”
Az események utolsó szakaszában író Benedek prépost úgy tudta, hogy az ellenség által kardélre hányt 7 ezer közemberrel szemben „a magyarok és más magyarországiak egyes ütközetekben mintegy huszonhatezret öltek meg, és most a tatárok, hogy a magyarok keze közül kiszabadulhassanak, Erdélybe vonultak vissza, de a székelyek, a vlachok, meg a szászok minden útjukat bevágták és eltorlaszolták, és ezért életveszélybe kerülvén tábort bontani kényszerültek. Hogy ezekkel mi lett, arról még biztosat nem tudok írni.”(Benedek prépost levelei 1289).
A tatárok a magas hegyi utakon esővel, havas esővel, hóval keljen szembenézni a távozóknak, azt viszont ne felejtsük el, hogy gyakori toposznak számít, hogy a pogányokat jégesővel, vagy valamilyen más időjárási jelenséggel bünteti az Isten.70 Valószínűleg a tényleges időjárási nehézségeket nagyíthatták föl egyes szerzők, égi ítéletnek tartva a pogány tatárok viszontagságait. Az országból távozóknak viszont nem az időjárás volt az egyetlen bajuk:
A magyarok utánuk mentek. Nem a járt utakon, hanem a hegyi ösvényeken. Nem volt közülük olyan, kinek valamely ősét nem ölte volna tatár. A hegyi erdők közül bújtak elő. Nem volt hadikürt, némán öltek. Egyetlen szót sem szóltak a küzdelem alatt. Nem kegyelmeztek senkinek, akit értek. Két generáció fájdalmát adták vissza a mongol rokonnak. László már egy 1285-ben, szeptember után kiadott oklevelében említi, hogy „mikor a tatárok álnok népe országunkba ellenségesen betört, pusztításokat, rombolásokat, gyújtogatásokat és számtalan ártalmas dolgot vittek véghez országunk végigdúlása közben, ugyanezen Péter és Jovánka ispánok országunk koronája iránti hűségből és országunk lakosainak védelmében ugyanezen tatárok ellen csatába bocsátkoztak, ahol ugyanezen Jovánka a mondott tatároktól halálos sebeket szerezvén bevégezte utolsó napját.”
Összefogott a magyar.
Így győzetettek le a „legyőzhetetlen” mongolok, mely diadalról egyetlen magyar históriáskönyv nem ír. A mongol viszont igen…
Ezért mondom néked idegen: Ne bántsd a magyart! Ez az ország nem rest és nem ostoba. Ez a nép kicsiny időn belül felemeli a fejét, kiegyenesíti a gerincét és elüldözi ellenségeit.
Hiszem, tudom!
Neked pedig honfi: a hajtóvadászat és a rossz álom véget ér… A jövőnk akkor lesz nagyon szép, ha összefog a magyar nemzet. Amikor összefog, összetart a magyar a magyarral. Egyszerűen tudomásul kellene vennünk, hogy valamennyiünket magyar anya szült, és mindannyiunkat magyar föld etetett.
Egyek voltunk s egyek leszünk!
-zcsf-
Ha mindezt tudná a magyar ember.
Miért tudnak a politikusaink az orrunknál fogva vezetni bennünket? Mert nem vagyunk tisztában a múltunkkal, a történelmünkkel. Ha minden magyar ember hirtelen megtudná, hogy isteni erkölcsre alapult alkotmányunk van és megértené ennek jelentőségét, akkor egyazon pillanatban elindulna mindenki a parlamentbe és közösen szépen kézen fogva kivezetné az összes ott lévő politikust. A kivezetés lehetséges módjait nem fejteném itt ki.
De miért nem tudhatjuk az igaz történelmünket?
A történelemtanítást a Magyar Tudományos Akadémia határozza meg.
Ha egy történész szeretné elérni szakmájának legnagyobb elismerését, akkor előbb-utóbb el kell érnie, hogy tagja lehessen a MTA-nak. Viszont figyelembe kell vennie az alábbi fontos dolgokat:
- soha nem beszélhet háttérhatalomról, vagy összeesküvés elméletről
- soha nem beszélhet a Szentkorona Alkotmányáról
- soha nem beszélhet Istenről
Vajon miért ilyen fontos mindez?
Ha ezt megértenénk és összefüggésében látnánk múltunkat, nem tudnának többé az orrunknál fogva vezetni bennünket. De abszolút tudatos agymosást kapunk 1944 óta és már senki meg sem kérdőjelezi, hogy nem az az igazság, amit tanítottak szüleinknek és tanítanak nekünk és az elkövetkezendő nemzedékeknek.
SZENTKORONA TAN
Sokkal több, mint egy arany tárgy. Mindenekfelett álló ESZMEISÉG.
A Magyar Államiság szimbóluma. A magyar nemesség hűsége, nem a királynak szolgált, hanem a Szentkoronának. Ha a király méltó volt a Szentkorona eszmeiségéhez, akkor tudhatta, hogy az egész nemesség áll mögötte. Megosztott hatalom a kulcs! Sem a király, sem a nemzet nem hozhat úgy törvényt, hogy a másik ne hagyná jóvá. Ha a király nem az ország jogait képviseli, akkor minden nemesnek nem csak JOGA, hanem KÖTELESSÉGE ellentmondani, ha ez nem elég, akkor ellenállni. Ha ez sem elég, akkor fegyveresen ellenállni.
Foglalkozunk mindenféle szimbólumokkal, amiket kabalaként hordunk magunkkal, vesszük ajándékba, ami nem baj, ha mellette tisztában lennénk azzal is, ami a miénk. Feng Shui térrendezést használjuk a lakberendezésnél, miközben fogalmunk sincs arról, mi a gyökerünket jelenti, a származásunkat, eredésünket.
NEMZET
A népet a nemzetgondolkodás teszi nemzetté. Alapja a tisztesség, becsület, a közjó szolgálata. Nem az egyéni érdekeket helyezi célnak, hanem a közérdekeket, és ez a Szentkorona Tannak az alapvető lényege. Mindig a közérdeket képviseli. Az egyéni érdekek nem írhatják felül a közérdeket.
HAZA
A haza a nemzet tulajdona. Kulturális fogalom, kulturális tér, ahol azonos gondolkodású emberek alkotnak. Ahol eszembe nem jut eladnom a földemet idegennek, ahol eszembe nem jut elhagyni a szülőföldemet.
IGAZSÁG
Kisbetűs igazság: a másikból megélni, versenyszellem, ego, személyes igazság, jogom van becsapni, meglopni bárkit, mert segítenem kell a gyerekeimet…
Nagybetűs Igazság: a másikért megélni, szintén versenyeznek egymással, de feltudja emelni magához, kihozni a másikból a legjobbat. Ami nekem jó, az neki is; ami neki jó, az nekem is. Közösségi összetartás, szeretet. Ez a Szentkorona Tannak az alapja.
A mai világot a félelemkeltéssel, pénzhiánnyal, gyűlölettel, irigységgel irányítják. Nem látni a kiutat. Nem találjuk az ősi létbizalmat, az ősi életbevetett bizalmat. A pénz hatalmát tudatosan el kell felejtenünk. És tudatosan visszatérnünk a közösségi élethez. A nagybetűs Igazsághoz, mert a közösségi életben minden könnyebb. Ahol összeadódik a jóindulat és a szeretet az az igazán magyar emberhez való élet.
Ha a hagyományunkat, kultúránkat, művészetünket nem adjuk át a gyerekeinknek, akkor már csak a nyelv nem képes összefogni, megtartani.
Akik felismertük, akik látjuk már ezt, a mi felelősségünk, hogy fordítunk-e életünkön, ami most teljesen másik irányban halad. Fékeznünk kell egyet, majd megállnunk, megráznunk magunkat, hogy leessenek rólunk a ránk akaszkodó, csimpaszkodó élősködők. Megfogni egymás kezét, hívni társainkat, nagy levegőt venni és célra tartva a jó irányba elindulni!
De miért nem tudhatjuk az igaz történelmünket?
A történelemtanítást a Magyar Tudományos Akadémia határozza meg.
Ha egy történész szeretné elérni szakmájának legnagyobb elismerését, akkor előbb-utóbb el kell érnie, hogy tagja lehessen a MTA-nak. Viszont figyelembe kell vennie az alábbi fontos dolgokat:
- soha nem beszélhet háttérhatalomról, vagy összeesküvés elméletről
- soha nem beszélhet a Szentkorona Alkotmányáról
- soha nem beszélhet Istenről
Vajon miért ilyen fontos mindez?
Ha ezt megértenénk és összefüggésében látnánk múltunkat, nem tudnának többé az orrunknál fogva vezetni bennünket. De abszolút tudatos agymosást kapunk 1944 óta és már senki meg sem kérdőjelezi, hogy nem az az igazság, amit tanítottak szüleinknek és tanítanak nekünk és az elkövetkezendő nemzedékeknek.
SZENTKORONA TAN
Sokkal több, mint egy arany tárgy. Mindenekfelett álló ESZMEISÉG.
A Magyar Államiság szimbóluma. A magyar nemesség hűsége, nem a királynak szolgált, hanem a Szentkoronának. Ha a király méltó volt a Szentkorona eszmeiségéhez, akkor tudhatta, hogy az egész nemesség áll mögötte. Megosztott hatalom a kulcs! Sem a király, sem a nemzet nem hozhat úgy törvényt, hogy a másik ne hagyná jóvá. Ha a király nem az ország jogait képviseli, akkor minden nemesnek nem csak JOGA, hanem KÖTELESSÉGE ellentmondani, ha ez nem elég, akkor ellenállni. Ha ez sem elég, akkor fegyveresen ellenállni.
Foglalkozunk mindenféle szimbólumokkal, amiket kabalaként hordunk magunkkal, vesszük ajándékba, ami nem baj, ha mellette tisztában lennénk azzal is, ami a miénk. Feng Shui térrendezést használjuk a lakberendezésnél, miközben fogalmunk sincs arról, mi a gyökerünket jelenti, a származásunkat, eredésünket.
NEMZET
A népet a nemzetgondolkodás teszi nemzetté. Alapja a tisztesség, becsület, a közjó szolgálata. Nem az egyéni érdekeket helyezi célnak, hanem a közérdekeket, és ez a Szentkorona Tannak az alapvető lényege. Mindig a közérdeket képviseli. Az egyéni érdekek nem írhatják felül a közérdeket.
HAZA
A haza a nemzet tulajdona. Kulturális fogalom, kulturális tér, ahol azonos gondolkodású emberek alkotnak. Ahol eszembe nem jut eladnom a földemet idegennek, ahol eszembe nem jut elhagyni a szülőföldemet.
IGAZSÁG
Kisbetűs igazság: a másikból megélni, versenyszellem, ego, személyes igazság, jogom van becsapni, meglopni bárkit, mert segítenem kell a gyerekeimet…
Nagybetűs Igazság: a másikért megélni, szintén versenyeznek egymással, de feltudja emelni magához, kihozni a másikból a legjobbat. Ami nekem jó, az neki is; ami neki jó, az nekem is. Közösségi összetartás, szeretet. Ez a Szentkorona Tannak az alapja.
A mai világot a félelemkeltéssel, pénzhiánnyal, gyűlölettel, irigységgel irányítják. Nem látni a kiutat. Nem találjuk az ősi létbizalmat, az ősi életbevetett bizalmat. A pénz hatalmát tudatosan el kell felejtenünk. És tudatosan visszatérnünk a közösségi élethez. A nagybetűs Igazsághoz, mert a közösségi életben minden könnyebb. Ahol összeadódik a jóindulat és a szeretet az az igazán magyar emberhez való élet.
Ha a hagyományunkat, kultúránkat, művészetünket nem adjuk át a gyerekeinknek, akkor már csak a nyelv nem képes összefogni, megtartani.
Akik felismertük, akik látjuk már ezt, a mi felelősségünk, hogy fordítunk-e életünkön, ami most teljesen másik irányban halad. Fékeznünk kell egyet, majd megállnunk, megráznunk magunkat, hogy leessenek rólunk a ránk akaszkodó, csimpaszkodó élősködők. Megfogni egymás kezét, hívni társainkat, nagy levegőt venni és célra tartva a jó irányba elindulni!
Tudósok DNS-t nyertek ki egy 400 ezer éves ősi emberi fosszíliából – értetlenül állnak a tény előtt.
A probléma a tudósokkal az, hogy görcsösen kapaszkodnak egy “hivatalosan elfogadott” tézishez, és minden erőfeszítésük arra irányul, hogy az új felfedezéseket valahogy beillesszék a hivatalos álláspontba. Mint az úszni tanuló, aki nem meri elengedni a medence szélén körbefutó korlátot.
Ha ez a “beillesztés” nem sikerül, akkor jön az összezavarodottság. Hiszen a hivatalos álláspont tagadja az előző civilizációk létezését és a túlélők által hátrahagyott tudást. Tagadja a Földönkívüli civilizációk létezését és azok embereken végzett genetikai kísérleteit is. Csak önnön rögeszméiket nem tagadják meg, mert ezzel összeomlana minden amit ma “tudománynak” hívnak.
A Nature című folyóirat december 4-i egyik írásában a tudósok beszámoltak arról, hogy kinyerték az DNS-t az egyik mintegy 400 ezer éves ősi emberi fosszíliából.
Miért olyan meglepő ez? Először is azért, mert a korábbi rekord 100 ezer év volt, másrészt a kinyert DNS nem tartozik a Neandervölgyiek előfutárához, ahogy azt korábban gondolták.
A fosszília egy Spanyolországban talált combcsont, melynek DNS-e nagyon hasonlít a Homo sapiens rejtélyes alfajáéra, az úgynevezettGyenyiszovai emberére.
Egészen mostanáig a legrégebbi Gyenyiszovai maradványt egy barlangban fedezték fel Szibériában, és 41 ezer évesre becsülték a korát. A DNS-t egy fiatal nő egyik ujjcsontjának töredékéből nyerték ki.
A lenyűgöző felfedezés zavarba hozta a tudósokat.
A maradványt az 1990-es években tárták fel egy régóta tanulmányozott mély barlangban Észak-Spanyolországban, melyet Sima de los Huesos-nak (‘csontok szakadéka’) hívnak.
A Max Planck Evolúciós Antropológiai Intézet tudóscsoportja 400 ezer évesre keltezte a combcsontot, és a DNS-t közelebb helyezte a Gyenyiszovai-hoz, mint a Neandervölgyiekhez.
Svante Pääbo molekuláris genetikus és a csapat vezető szakértője a következőt mondta:
“Ez valójában több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.”
A New York Times szerint:
“Ez nem az, amit vártam, valójában erre senki sem számított,” – mondta Chris Stringer, a Londoni Természettudományi Múzeum paleoantropológusa.
A fosszíliák anatómiája alapján Dr. Arsuaga úgy érvelt, hogy azok a Neandervölgyiek őseihez köthetők, akik Nyugat-Ázsiában és Európában éltek 200-30 ezer évvel ezelőtt.
Amikor Dr. Meyer és kollégái belefúrtak a combcsontba, megtalálták benne az ősi emberi DNS-t, ahogy azt remélték.
“A várakozásunk az volt, hogy ez egy igen korai Neandervölgyi,” – mondta Dr. Meyer.
De a DNS-e nem egyezik a Neandervölgyiével. Dr. Meyer ezután összehasonlította a Gyenyiszovai DNS-ével, azzal az ősi emberi leszármazási vonallal, melyet ő és kollégái fedeztek fel Szibériában 2010-ben. Meg volt döbbenve, amikor meglátta a hasonlóságot.
“Először mindenkinek nehéz volt elhinni,” – mondta Dr. Meyer. “Egyre több és több adatot gyűjtöttünk, hogy ez biztossá váljon.”
A további kutatások megerősítették, hogy a DNS az emberi családfa Gyenyiszovai ágához tartozott.
Az új eredmények nehezen egyztethetők össze az emberi evolúcióról kialakult képpel, mely a fosszíliák és DNS-ek alapján bukkant fel. A Gyenyiszovai-akról azt hitték, hogy csak Kelet-Ázsiára korlátozódtak, és nem gondolták, hogy ennyire Neandervölgyi jellegűek voltak.
“Most újra kell gondolnunk az egész történetet,” – mondta Dr. Arsuaga.
Az anatómiai és genetikai bizonyítékok közötti eltérés meglepte a tudósokat, akik most megpróbálják újragondolni az emberi evolúció elmúlt néhány százezer évét. Lehetséges például, hogy sok olyan kihalt emberi populáció van, melyet a tudósoknak még fel kell fedezniük.
“Most alapjában véve létrehoztunk egy nagy kérdőjelet,” – mondta Matthias Meyer, a Max Planck Evolúciós Antropológiai Intézet genetikusa, az új tanulmány társszerzője.
Dr. Beth Shapiro, a Kalifornia Egyetem ősi DNS szakértője előnyben részesíti azt a még radikálisabb lehetőséget, hogy a Sima de los Huesos barlang emberei az emeberek egy másik ágához tartoznak.
“Minél többet tanulunk az ilyen leletekből kivont DNS-ből, annál bonyolultabb lesz a történet,” – mondta Dr. Shapiro.
Dr. Meyer reméli, hogy ő és kollégái képesek lesznek minél több DNS-t kivonni a spanyol fosszíliából, valamint egyéb kövületekből az adott helyen, hogy segítsen megoldani a rejtélyt, amire most rábukkantak.
“Nagyon nehéz ezt megérteni,” – mondta Dr. Meyer. “Jelenleg egy kissé eltévedtünk.”
Miért változik állandóan az őstörténetünk?
A probléma az emberi őstörténelem rejtélyével az, hogy a kutatók a hosszú évek során csak apró darabjait képesek átlátni, plusz a technológia rendkívül gyorsan fejlődik.
Ám a legfontosabb probléma, hogy minden új felfedezésnek a már melévő mintához kell illeszkednie, mely a Darwini evolúció elméleten alapszik.
Charles Darwin szabadkőműves volt, ahogy a nagyapja is, Erasmus Darwin. Charlest arra használták, hogy támogassa nagyapja evolúciós elméletét, mely már jóval az ő születése előtt, 1794-ben megjelent. A legmagasabb rangú szabadkőművesek mindig is részt vettek a valódi tudás elnyomásában, és a történelem átdolgozásában. Az igazság összetörné a gondosan megszilárdított hatalmukat.
Minden egyes alkalommal, amikor az új felfedezések nem illenek ebbe a mintába, a kutatóknak újra kell gondolniuk az egész történetet, ahogy azt Dr. Arsuaga is mondta.
Látható, hogy az őstörténelem lassan kezd napvilágra kerülni, és mindig, amikor egy jelentős felfedezést tesznek a kutatók, a történet változik, mivel már nem illik a régi képbe, bár sokan még mindig ragaszkodnak a régi mintákhoz.
Sajnos ebbe a mintába nem tartozik bele annak a lehetősége, hogy az evolúció lehet külső, földönkívüli beavatkozás eredménye.
http://szabadonebredok.hu
2013. december 27., péntek
2013. december 23., hétfő
Attila Szent Koronája.
Azt tanították velünk, hogy első királyunk István, aki koronát kapott II. Szilveszter pápától – holott ennek semmiféle bizonyítéka nem lelhető fel.
A magyar Szent Korona nem Szent Istvántól, hanem Atillától származik.
Hármas koporsójának története talán sokak számára ismert.
A 3 a számmisztikában a család száma – na meg a feltámadásé.
Harmadnapra halottaiból …
A koporsó három rétege a következő kívül vas – a vas a Mars féme, középen ezüst – mely a Hold féme, belül pedig arany: Nap féme.
A három égitest: ideje – Szent Benedek napja – március 21.
A monda szerint Atilla újra testet ölt, mégpedig háromszor a történelemben, és egyszer csillagserege élén. Ez lesz Csaba királyfi.
Hogy hol tartunk most a történelemben?
A három alak már bevégezte földi uralkodását – Szent László király, Mátyás király és II. Rákóczi Ferenc. A negyedik még nem jött el. De közel van, már elindult felénk…
Atillát olyan szinten ki akarták iktatni a magyar nép gondolatvilágából, hogy II. József a Szent Koronáról is levetette az Atillát ábrázoló képet.
Most Konstantin van ugyanott. A legmodernebb technikák azonban segítenek a régi rajzolat rekonstruálásában. De Atilla nem csak a koronán adta át a helyét a bizánci uralkodónak.
A régi naptárakban május 21-e volt Atilla névnap.
Ugye kitalálják, hogy most melyik név kötődik ehhez a dátumhoz? Igen, Konstantin.
Hát ennyire fontos volt a csere.
Ilyen szinten hamisították a történelmet.
Akinek nincs múltja, annak nincs jövője sem. Sajnos ez a cél a magyarsággal.
- Erőszak, agresszió, testiség – ezt árasztja a modern nyugati kultúra.
Két dolog közül lehet választani: vagy mi süllyedünk az õ szintjükre, vagy őket emeljük magunkhoz.
De fel kell eszmélni, észre kell venni, hogy tudatos hazugságra épül a nemzetstratégiánk. És ha nem találunk magunkra, végképp elveszünk. (Seres Mária írásából.)
-A magyarság tudatában (még ha megtépázva is) a mai napig él a keleti (ázsiai) származás hagyománya. A magyarság eredetével kapcsolatban – a XIX. század dereka óta – váltakozó hevességgel dúl a vita a különböző tudományos álláspontok között. Az utóbbi fél évszázadban (különösen a rendszerváltásig), sokszor minden ellenérvet figyelmen kívül hagyva erőltették a magyarság „finn-ugor” eredetének kétségbevonhatatlan tanát.
A Magyar történelem meghamisítása nem mai eredetű!
Már 1858. november 6-án, gróf Széchényi István, aki a Magyar Tudományos Akadémia alapítója volt, visszavonta támogatását az Akadémiától, mivel az a Habsburg irányzatok támogatója lett és a Magyar történelem megismerésében nagy károkat okozott a nemzetnek és a nemzeti eszmének.
Letelt az 500 év, a feltámadásnak kell következnie…
/Az összeállítás az eltitkolt magyar történelem honlapról származik./
Egyéb Forrás: http://www.linksite.hu/lapok/Szent.Korona/
*Révay Péter koronaőr a következőképpen ír a Szent Korona misztériumért!: ,…. Magyarország királyai méltóságuk teljét, dicsőségüket a Szent Koronától kérik, és kapják, neki tulajdonítják az üdvös és hasznos törvények kibocsátását, a fölöslegesek eltörlését. A Koronát mintegy a törvények törvényének tekintik, a magyarok neki szoktak fizetni büntetési és váltságdíjat, neki tesznek ünnepélyes esküt, … végül is akkora ereje van, hogy aki megsérteni szándékozik, nemcsak felségsértésben bűnös, hanem a vallás és az istenség ellen is vétkezik”.
A kutatások eredményei arra utalnak, hogy a IV. században készült, kaukázusi ötvösműhelyben. A készítő, és tervező magas szintű mágusi tudással rendelkezett (akárcsak a keleti bölcsek), ezzel magyarázható, hogy a Korona szellemi tartalma szinte kimeríthetetlen. „a Magyar Szent Korona hun – szabír – magyar birodalmi korona volt”.
*Miért szent?
A világon az egyetlen magas szintű beavató korona. Szentsége elsősorban beavató jellegéből adódik. A Magyar Szent Korona nem egyszerűen királyi jelkép. Nem viselheti a király úgy, ahogyan a házi, vagy az országló koronát szokta. A beavató korona csak egyszer érinti a király fejét: a koronázáskor. A koronázási szertartáskor valóban összekapcsolódik az Ég a Földdel. Égi energiák adódnak át a királynak és általa az egész magyar népnek. A magyar nép beavatása is megtörténik, valahányszor magyar királyt koronáznak. A magyarság a Szent Korona népe, a nép sorsa elválaszthatatlan a Szent Korona sorsától. A magyar király a koronázási beavatás által Égi Erők birtokosa lesz – természetesen, ha erre alkalmas – és szakrális uralkodóvá válik, az ország pedig szakrális királyság, az Égi királyság földi megnyilvánulása.
Ezt tudták a külföldiek is. A világ más birodalmaiban „Archiregnum”- nak, azaz „őskirályságnak”, „főkirályságnák”, „mintakirályságnak” nevezték a magyar királyságot. A szakrális király az Ég akaratát teljesíti a földön. A szent királyok idején a nép őszintén tiszteli és szereti a királyt, mint Isten földi helytartóját. A szakrális magyar király nem zsarnok, mint a többi európai uralkodó, ö Isten szolgálatában áll, képviselve a magyarság és egyben az egész emberiség érdekeit. Az emberiség érdeke ugyanis az, hogy a „Krisztusi Erőrendszer” győzedelmeskedjék a világban.
A Krisztusellenes sötét erők jelenleg, hihetetlen támadásba lendültek az emberiség ellen, ugyanakkor embercsoportok – és egyénileg minden ember ellen. „A Szent Korona olyan -Égi eredetű- jegy, pecsét, jelkép, mely állandóan égi törvényként ragyog a Kárpát-medence felett, emlékeztetve népét kötelességeire és jogaira.” „Úgy születik a magyar ember a Szent Korona jegyében, mint más halandó az ég csillagképei alá. Koronánk kijelöli helyünket a teremtésben, dolgunkat a világban. Boldogasszony országához tartozva „végtelen tisztaságról és igazságszeretetről kell ősi örökségként tanúságot tennünk”.
*A Szent Koronát a Magyarok Égi Édesanyjától, a Szűzanyától két vakítóan fehér ruhába öltözött angyal hozta le az Égből. Ama angyalok fehér ruhája a mi fehér csuhás rendi ruhánk.
Ez az angyalruha soha be nem piszkolódik, világossága eltaszít magától minden sötétséget. Bölcsességgel és hazaszeretettel ajándékoz meg minket.
A mi fehér ruhánk a Korona megvilágosító isteni kegyelmét sugározza.
A Szent Korona maga az Ország. Ha a Szent Korona sérül, az ország sérül, akkor a Szent Korona veszít a fényéből.
A Szent Korona végleg csak akkor vész el, ha a fejekből távozik, nem az országból.
A Szent Koronának ereje van. Annak ereje az ország ereje. Ha ez az erő nincs a királlyal, a király nem király, ha ez az erő nincs a pappal, a pap nem pap, ha ez az erő nincs a magyarral, a magyar nem magyar.
Ha az ország nagybeteg, a Szent Korona mindig meggyógyítja, miként ha atyát hívnak a nagy beteghez. De a hitnek az ereje csak akkor segít, ha hisznek is benne. A Szent Koronában is hinni kell, mint ahogy bennünk (pálosok) is hiszel, és a Korona segít az országon.
A Szent Korona szentség. Megáld és gondodat viseli, ha hű maradsz hozzá.
A világ teste az anyag börtöne. A pénzimádó ember maga sem tudja, de börtönben éli le az életét.
A természet Isten ruhája.
A Szűzanya tisztelete a haza szeretetében nyilvánul meg.
Aki Istent őszintén szereti, az mindig a hazát építi.
A lelket az istenszeretet és a hazaszeretet tartja tisztán.
A Szentlélek ereje erős és hatalmas, mindezt megláthatod a természetben, a hívő emberben és a magyar Szent Koronában.
Két törvényt őriz a Szent Korona: Istenét és a hazáét, ezért vagyunk mi is (pálosok) a földön.
Isteni szerződés köti a Szent Koronát a magyar hazához.
A pálosokat ugyan „elküldték”, de a Szent Koronán keresztül itt maradtak.
Az ország balsorsában osztozunk mi is (pálosok) és a Korona is.
httpwww.linksite.hulapokSzent.Korona
http://www.fusz.hu/fuszdrupal/?q=content/vit%C3%A9z-csonka-l%C3%A1szl%C3%B3-%E2%80%93-p%C3%A1los-mond%C3%A1sok-magyar-szent-koron%C3%A1r%C3%B3l
2013. december 20., péntek
Mit nem tanítanak az iskolában?
Tanultál életcél keresést?
Tanultál kommunikációt vagy érvényesülést?
Megtanultad hogyan szeresd önmagadat?
Megtanították-e hogyan kell tanulni, mi az a tolerancia vagy akár azt, hogy minek is vagyunk itt a Földön?
Dr. Bakanek Gyögy azt állítja, hogy mindnyájan egy kis dobozkával jövünk a Földre, de a doboz tartalmához a kulcsot az iskolában és a szülőktől kellene megtanulnunk.
2013. december 18., szerda
Autonómiát Erdélynek! Erdélyről videó :
The first infographic animation on the history and opportunity of Transylvania to enjoy autonomy. More information: autonomia.neppart.eu
Az első infografika Erdély rövid történelméről és a lehetőségről, hogy egyszer autonóm legyen.
With romanian subtitle: http://www.youtube.com/watch?v=rkqmNa...
2013. december 16., hétfő
A legnagyobb holokauszt, ami létezett a Földünkön.
Az amerikai civilizált kontinenst az európaiak fedezték fel, majd elindult a gyarmatosítás.
Az amerikai kontinensen az indiánok tiszta körülmények között éltek, tisztelték környezetüket és a kereskedelmük, valamint a mezőgazdaságuk is virágzásban volt. Fontos hangsúlyt helyeztek a higiéniára és környezetük tisztántartására.
Az Európából betelepedett embereket kizárólag az arany érdekelte és ezt követően elkezdődött a világtörténelem legnagyobb népirtása. A legnagyobb probléma az, hogy az amerikaiak az őslakosok védelmét még napjainkban sem védik jogilag.
A múltba újra visszakanyarodva az Európából jött emberek majdnem teljes népirtást hajtottak végre. Fontos megemlítenünk azt, hogy az indiánok húskészletét majdnem mind lemészárolták, hogy az őslakosok ne jussanak fehérjében gazdag élelmiszerhez, a bölények húsához. Tudott dolog az, hogy az indián nép a természettől, csak azt vette el, ami fontos volt számára a fennmaradáshoz.
Végül egy filmepizód Ülő Bika kérésével kapcsolatban, aki a legnagyobb indián volt a hatalmas tömegmészárlások idején. Ő a népét akarta óvni.
http://hir.ma/
Trianon-szoborcsoport.
1921. január 16-án avatták fel a Szabadság téren. Négy égtáj szobor állt a tér négy sarkán; Kelet, Észak, Dél, Nyugat és középen egy gyönyörű szép kert díszelgett Nagy-Magyarországgal a Hiszek egy szövegével.
1928. augusztus 20-án a Szent István-napi ünnepségek betetőzéseként a nemzet adakozásából fölavatták az Ereklyés Országzászlót. Zászlója félárbocon hirdette a magyar nemzet fájdalmát elveszett országrészei miatt. Maga a zászló egy nemzeti színű lobogó volt, rajta a magyar nagycímerrel és az "Így volt - így lesz" felirattal. Az Országzászló talapzatába összegyűjtötték az ország összes vármegyéjének, községeinek, megszállott törvényhatóságainak, nevezetesebb történelmi helyeinek egy kis földjét és a világháború külföldön fekvő magyar katonai temetőinek sírjairól küldött földet. Az ereklyetartó zárókövére az alábbi feliratot vésték: "Tudd meg oh ember, e helyen Nagy-Magyarország vérrel, könnyel és verejtékkel megszentelt földjén állasz." Az elképzelt ősmagyar stílusú virágdíszből nyúlt ki a húsz méter magas zászlórúd, amely egy egy méter nagyságú esküre emelkedő aranyozott kézben végződött (melyhez Horthy Miklós keze szolgált modellként). A rúd alját egy turulmadár őrizte. Maga az Országzászló a közhiedelemmel ellentétben nem a jelenlegi tércsúfító emlékmű helyén állt, hanem ott, ahol most egy rózsaágyás található ahogy ezt az alapok feltárása bebizonyította, lsd képek.
KELET - A szobron az ősi magyar erőt megtestesítő Csaba vezér a megtorlás pillanatát várva felszabadítja a levetkőztetett és kopjafához láncolt, bilincsekbe vert, Erdélyt jelképező - kezében az országrész címerét görcsös reménységgel szorító - alakot.
Szobrász: Pásztor János
ÉSZAK - Az emlékmű főalakja a három méter magas, keresztrefeszített Hungária. A hozzásimuló fiú a tót nemzet ragaszkodását jelképezi az anyaországhoz. A kettő egységét kivont karddal előretörő kuruc alakja védi, emlékeztetve arra, hogy a magyar szabadságért Rákóczi hadaiban tótok is küzdöttek.
Szobrász: Kisfaludy Stróbl Zsigmond
DÉL - A szobor főalakja karddal és a magyar címerrel díszített pajzzsal kel a Délvidéket jelképező svábleány védelmére. Az előtte lévő búzakévék Nagy-Magyarország éléstárát, a Bácskát és a Bánátot jelképezik.
Szobrász: Szentgyörgyi István
NYUGAT - A szoborcsoporton az ifjú az elszakított nyugati vármegyéket jelképezi. Térdre hullva borul a magyar Szent Koronára, s míg jobbjával az ország testéről leszakadni készülő nyugati vármegyék címerpajzsát öleli magához, addig baljával görcsösen kapaszkodik a nagy magyar kettőskeresztes pajzsba. Fölötte áll Hadúr alakja, kezét nyugtatva az ifjú címert szorító karján, jobbjában védően tartva a nemzet pallosát. Arcán kemény dac, hit és önbizalom. Lábainál szárnyait repülésre tárva a Turul.
Szobrász: Sidló Ferenc
Egy idézet Garay Jánostól:
Csak csonka nép felejthet ős nagyságot,
Csak elfajult kor hős elődöket.
A lelkes eljár ősei sírlakásához,
S gyújt régi fénynél szövetneket.
S ha a jelennek halványul sugára,
A régi fény ragyogjon fel honára!
Atilla eurázsiai nagykirály-Irtsátok ki a Magyarokat - 907- iV. Ludwig hadiparancsa.
Atilla eurázsiai nagykirály tanulságos élete, halála és utókora. Cey-Bert Róbert az új könyvében az V. században élt hun uralkodó személye körül felmerült kérdések tisztázásra vállalkozott. Megcáfolni igyekszik azon ókori híradásokat, melyek szerzői Attiláról és népéről barbár képet festettek, ugyanakkor elemzésnek veti alá az új történelmi ismeretek Attila-kritikáit is, így festve valósághű képet az uralkodóról.
-
iV. Ludwig hadiparancsa: "Irtsátok ki a Magyarokat!"
-- ATTILA a hun - hol az igazság ?
Világ-Panoráma // 2013-10-21.
Atilla hun uralkodó a kutató szemével. Atilla és Buda valódi kapcsolata, a hun vezér halálának és temetésének rejtelmei. Valóban fölbomlott-e a Jézus születése óta élt leghíresebb magyar két óceánt összekötő birodalma? Amely hun volt, hun nem volt. De hun lesz.
Műsorvezető
Szaniszló Ferenc
Vendég
Cey-Bert Róbert Kelet-kutató
Atilla és Leo pápa találkozását a vizigót Jordanes, Ravenna püspöke írta le...
http://www.rovasirasforrai.hu/Kitekinto/Udv-neked-Atilla.htm
http://indavideo.hu/video/Irtsatok_ki_a_Magyarokat_--_ATTILA_a_hun_-_hol_az_igazsag_ teljes*
(Hagyaték) - Turulmadár - A szárnyaló lélek:
Gáborjáni Turul
A Hagyaték a magyar szellemi kulturális örökség átörökítésén munkálkodik. Leporolja a magyar múlt szellemi hagyatékának egy-egy darabkájáról a modern korokban rárakódott szennyeződéseket, hogy azok újra a maguk fényességében ragyogjanak. Ezek a mozaikdarabkák - épületek, tárgyak, könyvek, emlékek, történetek, tájak, gondolatok és mindenekelőtt az azokat alkotó és alakító szellemek - hétről hétre a képernyőre kerülnek, hogy végül a soha el nem évülő egyetemes magyar szellemtörténet egészévé, a megújuló magyar hagyománnyá álljanak össze a nézők lelkében.
A Hagyaték a magyar szellemi kulturális örökség átörökítésén munkálkodik. Leporolja a magyar múlt szellemi hagyatékának egy-egy darabkájáról a modern korokban rárakódott szennyeződéseket, hogy azok újra a maguk fényességében ragyogjanak. Ezek a mozaikdarabkák - épületek, tárgyak, könyvek, emlékek, történetek, tájak, gondolatok és mindenekelőtt az azokat alkotó és alakító szellemek - hétről hétre a képernyőre kerülnek, hogy végül a soha el nem évülő egyetemes magyar szellemtörténet egészévé, a megújuló magyar hagyománnyá álljanak össze a nézők lelkében.
Avarok/suárok, a moche nép, a Lord Szipán - Pakál - Tuthenkamen
&
Ujgúr-hun történelem ujgúr források: https://www.youtube.com/watch?v=dlse7i0SGnE
RC TANKOK BIRODALMA !
*RC TANK KLUB : (kempp.hu)
A www.rctank-forum.hu webes oldal népszerűsítésére készült!
Minden ami a tankozással kapcsolatos !
Eredetí fényképek,festés minták,videók,rajzok,könyvek,játékok a mai politikától mentesen.
Leírás:
Az RC tankozás felhőtlen játék és komoly hagyományőrzés egyszerre. Az első, második világháborús, és modern harckocsik méretarányos modelljeinek készítői az eredeti páncélosok legapróbb részletekig kidolgozott RC, vagyis rádióvezérlésű változataival "szállnak harcba". A cél - ahogy a valódi háborúban - itt is az ellenség kilövése, legyőzése. Az RC tankok elektronikája érzékeli az ellenség "lövéseit" vagyis infrajeleit, és kellő számú találat esetén rövid időre harcképtelenné teszi a páncélost. Egy igazi modelltank-ütközetben, RC tankos szakzsargonnal „infracsatában”, a harckocsik parancsnokai előre megbeszélt taktikát követve szállnak harcba az ellenséggel - leggyakrabban a tengelyhatalmak Panzerei az szövetségesek Shermanjeivel, KV-1-eseivel. Az RC tankosok azonban nem csak az infracsatákban mérik össze a tudásukat - legalább ennyire fontos a harcjárművek külső kidolgozottsága, festése, élethű mozgásuk. Az igazán jól sikerült RC tankok nem csak külsejükben, hanem viselkedésükben is tökéletes másai a valódiaknak. Egy eredeti hangmintákat tartalmazó 1:16-os méretarányú Tiger B, vagyis a félelmetes hírű Királytigris harckocsi kicsinyített mása például - hasonlóan az igazi, 70 tonnás, alulmotorizált nehézpáncéloshoz - lassú és esetlen, motorja az eredeti Maybach benzinmotor hangját utánozva küzdi át magát a terepakadályokon. Páncélvédettsége azonban- akárcsak az igazinak - félelmetes: egy Sherman megsemmisítéséhez elég öt lövés, annak azonban aki a nagymacskára, vagyis a Királytigrisre vadászik, tíz találatot kell bevinnie ahhoz, hogy leküzdje a világháborús acélszörnyet. Az RC tankozás tehát nagyszerű játék, de nem csak az. Akik ezt a hobbit választják, a hadtörténet szerelmesei és távirányítható tankokkal tartják életben a páncélos fegyvernem izgalmas, tragikus, és felemelő történetét. Az RC tank klubban kelt például életre 1-16-os változatban, hatvanöt év után először a magyar ipartörténet egyik különlegessége, a Zrínyi rohamlöveg és a csak tervasztalon létező Tas közepes harckocsi, a "magyar Panther".
(Az oldal Maximálisan elhatárolódik az önkényuralmi jelképek mögött megbúvó eszmeiségtől, és az ezekkel összefüggésbe hozható mindennemű szélsőséges ideológiai és politikai irányzattól, illetve kirekesztő és gyűlöletkeltésre alkalmas gondolattól!
Bármilyen megosztásért mindenki maga felel.A rasszizmust és szélsőséges megnyilvánulásokat hagyjuk meg más oldalaknak.)
*Garanciális feltételek-RC tankhoz:
A termékre a 117/1991.(IX.10.)sz. kormányrendeletben meghatározott jótállást vállalok. A jótállási idő a vásárlás napjától számított 12 hónap.
A jótállás megszűnik, ha a hiba rendellenes használat, átalakítás, helytelen kezelés vagy tárolás, erőszakos külső behatás, nem garanciális szerviz szakszerűtlen beavatkozása vagy elemi kár miatt következik be.
A garancia nem vonatkozik
a termék (játék) úszó, repülő, haladó képességére
a használat során nyilvánvalóan kopó, a rendeltetésszerű használat esetén is elhasználódó alkatrészekre (pl. lánctalp, kerekek, fogaskerekek, repülőgép esetén a sárkányszerkezet és légcsavar, hajócsavar stb.),
a mellékelt akkumulátorra,
harckocsi beépített füstmoduljának füstölőképességére.
A garanciális problémák érvényesítési helye Győr.
A rendeltetésszerű használat érdekében olvassa el a mellékelt tájékoztatót is.
Amennyiben problémája, vagy kérdése merül fel a termék használata során, kérem, haladéktalanul értesítsen a következő telefonszámon: 06-70-22-45-482 vagy írjon levelet a következő címre az elérhetősége megadásával: Ferenczi Balázs 2038 Sóskút Széchenyi u.3
Javaslom, keressen akkor is amennyiben a garancia már lejárt, vagy nem érvényesíthető, hogy segítségére lehessek a termék újból használhatóvá tételében.
*RC tank használati utasítás:
Biztonsági szabályok
Kérlek, hogy a használat során vedd figyelembe, hogy ez nem egy játék, hanem egy elektromos rádió távirányítású modell. A használat során a beépített motoros légsűrítő a lövedéket 20-30m-es távra lövi ki, ami közelről sérülést okozhat, különösen a szem és az arc tájékán.
Kérlek a használat során vedd figyelembe a következőket:
Soha ne célozz és lőj embere, vagy állatra
Tartsd távola a kezedet a mozgó lánctalptól!
A falra vagy tárgyakra kilőtt lövedékek, visszapattanva is sérüléseket okozhatnak.
A működtetés során kerüld el a forgalmas helyeket.
Soha ne nézz bele a csőbe szemből. Ha esetleg a tank be van kapcsolva rádiózavar hatására az ágyú elsülhet
Figyelj arra, ahogy az apró alkatrészek, kicsi gyerekek, vagy állatok közelébe ne kerüljenek
Használat után mindig kapcsold ki az adót és a tankot egyaránt, illetve vedd ki az akkumlátort.
A tank antennája rugalmas acéldrót, a használat során óvd a szemedet, illetve az arcodat a visszacsapódó dróttól.
Mindig az adót kapcsold be először, és kapcsold ki utoljára.
Működtetés
Energiaellátás:
Az adó 8 db ceruza elemmel működik, amit az adó hátuljának eltávolításával lehet behelyezni. Az elemek elhelyezése után az adó bekapcsolhat a középen található kapcsolóval. Ilyenkor a fölötte lévő LEDS kigyullad.
A tank 7.4V-os akkumlátorral működik. Az akkumulátor, és a töltője a csomag tartalma. Az akkumulátort az első használat előtt formázni kell. Ezzel jelentősen megnövelhető az élettartama és a kapacitása. A formázáshoz teljesen merítsd le az akkumulátort, (a tankkal) , várj kb. fél órát, majd addig töltsed a mellékelt töltővel, amíg az akku kéz melegre nem melegszik fel. A továbbiakban is célszerű így eljárni.
Az akkumulátort a tank alján lévő kamrában, a kilógó csatlakozóra rögzítve kell elhelyezni, majd a kamra fedelét visszatenni. Az ON-OFF feliratú gombbal lehet a tankot ki és bekapcsolni.
Irányítás
Miután bekapcsoltad az adót, kapcsold be a tankot. Ekkor a lámpák a tankon világítani kezdenek, A tank indításához meg kell nyomnod a az irányító alsó részén lévő gombok közül a baloldalit. Ekkor a tank motorhang generátora beindul, és a diesel motor indításának hangját utánozza. Ezután a tank összes funkciója irányítható. A leállításhoz ismét nyomd meg ugyanazt a gombot, ekkor a tank leáll. Ha abbahagyod a játékot kapcsold ki a tankot, illetve az adót.
A tank mozgásának irányítása a jobboldali karral történik. A tank két lánctalpát két külön motor hajtja meg, a kar mozgatásával ezen motorok teljesítményét, illetve forgásirányát változatva irányítjuk a tankot. Előre tolva a tank előre megy, hátrahúzva, hátrafele. Oldala kitérítve az ellentétes oldali lánctalpat hajtva a tank kanyarodik. Egészen kitérítve a két lánctalp ellentétes irányba mozog, így a tank szinte egyhelyben meg tud fordulni. Kezdetben sík, akadálymentes részen gyakorolj, amíg az irányítás biztosan megy, utána már mehetsz szűk helyekre is. A tank minden terepen elmegy, kivéve a nagy fű, mégis ideális terep az apró kavicsos terep , illetve a sima járólap, vagy parketta a lánctalp gyors kopását megelőzendő. Ha mégis elszakad a lánctalp vedd föl a kapcsolatot az eladóval a lánctalp pótlására.
A torony és a lövés irányítása a baloldali karral történik. A kar jobbra balra mozgatásával lehet a tornyot oldalirányban forgatni cc. 150-150 fokot mindkét irányba. Körbeforgatni nem lehet. A kar hátrahúzásával a löveg függőleges irányzása történik, egy körkörös kényszerpálya mentén. Folyamatos hátrahúzáskor a löveg egy darabig emelkedik, majd süllyed. A löveg elsütése a kar előretolásával váltható ki. Előretoláskor halható lesz, ahogy a légsűrítő motor elkezdi fölpumpálni a légtartályt, majd kb. 2-3 mp. múlva megtörténik a lövés. A feltöltés elkezdésekor a lövegcső mellett egy figyelmeztető LED gyullad ki. A következő lövés az előzőek szerint adható le, amíg a tank tárjában van lövedék. Figyelj oda, hogy üresen nem ajánlott elsütni a löveget. A löveg tárjának töltése a tank tornyán lévő búvó nyíláson keresztül történik. Figyelj oda, hogy CSAK 6mm-es BB műanyag BB lőszert töltsél bele a tankba. Ne használj törött, deformált, vagy piszkos lőszert. Figyel oda, hogy egyéb tárgy ne kerüljön a löveg tárjába. A löveg a tornyon lévő búvó nyílás alatt lévő kapcsolóval kikapcsolható, így nem lehet vele lövést leadni. Ezt célszerű megtenni, ha kisgyerek, vagy állat van a közelben. A töltő nyílás pontos helyét a mellékelt képes használati utasítás jelzi, ezt mindenképpen nézd meg!!!
A távirányító alsó részén lévő három gomb közül a baloldali, illetve a középső a realisztikus lövés és géppuska szimulácíóját adja .
A tank beépített kipufogó füst generátorral van ellátva a nagyobb játékélményért. Ehhez a tank hátulján lévő nyílásokba a mellékelt folyadékból kell PÁR CSEPPET becsepegtetni, tank alján lévő kapcsolót A-B bekapcsolni. Ekkor kis idő után, amíg a tank működik fehér füst fog a hátsó részéből szállni. Vedd figyelembe, hogy a füstgenerátor használatával az akkumulátor lényegesen gyorsabban merül le. A beépített füstmodulra a garancia nem vonatkozik!
Feljavítás, dekorálás
A modell alapkivitelében is esztétikus látványt nyújt, valósághű festéssel, de egy kis munka és időráfordítással egészen egyedi és valósághű járművet tudsz csinálni.
A valódi tank csak akkor ilyen tiszta,amikor kikerül a gyárból, vagy beviszik a múzeumba. A használat során a festés kopik, sár és a por lerakódik a falületeken. Ezt egy kis festéssel kiválóan lehet érzékeltetni. Ha szeretnél többet tudni erről, javaslom, hogy nézz utána az interneten lévő makettező internet oldalakon vagy a makettező újságokban. Itt rendkívül bőséges anyagot fogsz találni, ahhoz, hogy a tankod igazi viharvert veteránnak tűnjön.
A csapatoknál a gyárból kikerülő tankot a terep sajátosságainak megfelelően álcázzák. Télen fehérre festik, a sivatagban sárga-barna színekre. Ha szeretnéd járművedet egyedivé tenni javaslom nézz utána az interneten és a szakirodalomban a különböző festésmintákról. Látogasd meg honlapunkat is, igyekszünk folyamatosan bővülő információt nyújtani a típusról és néhány látványos festésmintát is elhelyezünk. Kiválaszthatsz egy híres példányt is, és a tankodat annak mintájára festheted át. (Ha átfested, kérlek vedd figyelembe, hogy a berendezések esetleg tönkremehetnek, ha festék éri őket pl. hangszóró, festés előtt teljesen szét kell szedni a járművet. Ezt csak akkor tedd meg, ha eléggé felkészült vagy hozzá, mert a jármű megbontásával a garancia elvész.)
Ezzel kapcsolatban további információkért látogasd meg az oldalunkat: http://feba78.googlepages.com/
A tankod tovább javíthatod, ha megveszed a forgalmazott kiegészítőket. Vehetsz fém lánctalpat, kihajtást, illetve görgőkerekeket amikkel a lánctalp sokkal valósághűebb látvány lesz, és a tartóssága is növekszik.
Remélem, hogy ezzel az írással sikerült megismertetni veled a tankod működését, illetve kedvet csinálni történelmi kutatáshoz és a makettezés-modellezéshez.
78@gmail.com ( http://feba78.unas.hu )
GARANCIA: A tank játékra 1 év garancia van, ami azonban nem vonatkozik a lánctalpra az akkumulátorra és a füstmodulra. A tank szétszedése, megbontása a garancia elvesztésével jár, de ez esetben is, javítás vagy pót alkatrész érdekében vedd fel a kapcsolatot velünk.
http://www.rctank-forum.hu/
http://shelf3d.com/Search/Tiger%2BPlayListIDPL49E4417DE300FA58
*
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)