Az ősmagyar rovásírás legrégebbi emléke a 6500 éves, tehát újkőkori tatárlakai agyagkorong, amelyet N. Vlassza, román régész 1961-ben talált az erdélyi Tatárlakán egy sírban, férficsontok mellett. A lelet rendkívüli jelentőségének több oka van. Egyrészt igen korai kárpát-medencei írásbeliséget bizonyít, mivel helyi agyagból készült. Másrészt három betű az ősmagyar rovásírásból felismerhető, ezek a Z, Ny és Gy. Nagyon fontos, hogy pont az Ny és Gy jelek maradtak fenn a korongon, mert ezek a hangok a Ty-vel, Sz-szel, Zs-vel, Cs-vel együtt nyelvünk hangkészletének legősibb rétegéhez tartoznak, mivel az etnogenetikailag fiatalabb, de később a közelünkben élő népeknek, keltáknak, etruszkoknak, pelazgoknak, főniciaiaknak ezekre a hangokra nem volt jelük, ezért feltehetően hangkészletükben sem szerepelt.
A korong igazolja, hogy Kárpát-medencei jelenlétünk nem a 896-os
honfoglalással kezdődött. Az is rendkívül fontos, és talán ez
magyarázza, hogy a hivatalos tudomány elhallgatja leletünk jelentőségét,
hogy a korong és a mellette lévő két másik téglalap alakú
agyagtáblácska 1000-1500 évvel idősebb, mint a hasonló képjeleket
tartalmazó sumér agyagtáblák az al-ubaidi és uruki kultúrát követő
Jemdet-Nasr korszakból. Ez azt jelenti – és erre már Torma Zsófia és
Fehérné Walter Anna is rámutatott, hogy rokonság áll fenn a
kárpát-medencei és a sumér írásbeliség között, sőt a Kárpát-medence a
kiindulópont.
A korong bal alsó negyedében lévő Gy rovásjelhez
hasonló a sumér „pa” szótag, amelynek jelentése vezető, irányító,
parancsnok, magyarul gyula. Természetesen egyetlen leletre nem lehet
ilyen horderejű következtetéseket felépíteni. A tatárlakai korong
azonban nem egyedülálló lelet, hanem egy kultúra előfutára, része és
megfelelő politikai és régészeti hozzáállás mellett valószínűleg több
hasonló bizonyítékunk lenne. Egyelőre az is bizonytalan, hogy a
tatárlakai leletegyüttes jelenleg hol van. A széleskörű nemzetközi
tudósgárda vizsgálódása után állítólag (szóbeli közlés) a Kolozsvári
Történelmi Múzeum gyűjteményébe került vissza. Götz László írja le, hogy
a Torma-gyűjteményből származó egyik tordosi korong rokonítható a
British Muzeum híres Blau tábláival, amelyek Vlassza szerint az uruki és
a Jemdet-Nasr kultúrákhoz tartoznak, azaz kb. 5200 évesek. Azt a
kultúrát, amelynek a tatárlakai korong is korai terméke, ma a régészet
Tordos-Vinca (Bánáti) kultúrának nevezi. Első és méltatlanul mellőzött
feltárója Torma Zsófia (1840-1899) régésznő, akiről a „Torma Zsófia
igazsága” című fejezetben bővebben ejtek szót. A tatárlakai korong
felhívta a világ neves régészeinek, sumerológusainak, antropológusainak
figyelmét a Kárpát-medencéből kiáradó, gazdag, fejlett újkokori és
rézkori kultúrákra. Adam Falkenstein német, Alexander Kifisin orosz
sumerológus, Sinclair Hood, az athéni Brit Régészeti Iskola igazgatója,
Titov és Borisz Perlov orosz kutatók, de maga Vlassza is, egyértelműen
állapítják meg a mezopotámiai kapcsolatot.
Nálunk a hivatalos
tudomány hallgat, mintha a tatárlakai korong nem is a mi erdélyi
leletünk volna, még akkor is, ha 1920-ban egy igazságtalan és kegyetlen
politikai döntés miatt határainkon kívül került. Csak kilenc évvel a
világszenzációt keltett feltárás után, 1970-ben jelenik meg Makkay János
professzor könyve Tartariai leletek címmel és húsz évvel (!) később,
1981 novemberében a kecskeméti Forrás folyóiratban a külföldi tudósok
következtetése, hogy a sumér írásbeliség lehetséges kiindulópontja
Erdély. Ennek a közlésnek meg is lett a következménye, a már 13
évfolyamot megért lapot azonnal beszüntették. Sajnos a trianoni átok
nemcsak országunk területét csonkította meg, hanem évezredekre
visszamenően őstörténetünket is. Világszerte publikáló régészek,
kutatók, pl. Lord Colin Renfrew a trianoni határokat valami ősidőktől
fogva meglévőnek tartják, és a mi őseink kultúráit, régészeti leleteit
mint romániai, bulgáriai, jugoszláviai, délszlovák leleteket és
kultúrákat emlegetik, holott ezek jelentősége éppen abban áll, hogy
kézzelfoghatóan bizonyítják, hogy legalább 7000 éve, az újkőkortól
Kárpát-medencei őslakosok vagyunk.
Talán ennek „köszönhető”, hogy
Jován Todorovics horvát írástörténész térképén úgy tünteti fel a
trianoni határokat, mintha nem csak 1920-tól, hanem már az újkőkorban és
a rézkorban is léteztek volna… (újkőkor: Kr. e. 5000-3000, rézkor: Kr.
e. 3000-2000)
Torma Zsófia ősrégész.
A magyar kutatók közül az
egyik legtöbbet Torma Zsófia tette, akinek hagyatéka egy 11 ezer darab
feliratos agyagkorongból álló gyűjtemény. Hagyatékát felháborítóan
gondatlanul kezelték és kezelik, holott külföldi régészek,
kultúrtörténészek, amatőr kutatók hada vetette rá magát a neki
köszönhető felfedezésekre. Itthon mélyen hallgatnak róla, csupán
kevesen, többek között Makkay János, Götz László méltatták. A zseniális
Götz László szintén megkapta a hivatalos tudománytól a megbélyegző
„amatőr” jelzőt, holott a Keleten kél a Nap című kétkötetes munkája a
kevés megbízható és rendkívül pontos forrásmunkák közé tartozik
őstörténetünket illetően. Az agyagtáblák jeleit külföldön dolgozták fel,
analizálták és osztályozták, majd besorolták őket olyan megalitikus
kultúrák emlékei közé, amelyeknek terméke pl. Stonehenge, vagy a
piramisok. Nálunk pedig mély hallgatás és finnugor bogyógyűjtögetés…
Torma Zsófia gyűjteményét – már, ami megmaradt belőle – sokan
felhasználták és használják kutatásaikban anélkül, hogy említenék, vagy
kellőképpen méltatnák őt (H. Schmidt, Vasics, Gordon Childe, Krantz,
Renfrew, Vlassza, Todorovics). Az agyagtáblákat pedig cserépfenekeknek
vagy orsónehezéknek nevezik, holott az orsónehezék vastagabb és középen
lyukas, ráadásul ilyen rovásfeliratos orsónehezék látható a Budapesti
Történeti Múzeum állandó kiállításán is. Vitatott, hogy mi lehetett a
nagy számú korong funkciója, amelyeket Torma Zsófia a Maros leszakadozó
partfalából gyűjtött össze. Elképzelhető, hogy fazekastelep állott ott,
azonban tudván rovásemlékeinkből, hogy nálunk a köznép sem volt
írástudatlan (pl. szarvasi, alattyáni, jánoshidai tűtartók, közkatonák
övcsatjai, íjtegezei, nyíltegezei), azt feltételezem, hogy a helyszínen
egy iskola működött és a korongokon lévő betűkből őseink gyermekei
szótagokat, szavakat, mondatokat raktak ki.
A rovásírás tehát
birtoklevelünk a Kárpát-medencére, Kárpát-medencei ősiségünk
bizonyítéka. Annak a 6-7 ezer éves teremtő és termékeny jelenlétnek a
bizonyítéka, amelynek során Közép-Európa legjelentősebb újkőkori és
rézkori kultúráit hoztuk létre, pl. a Kőrös kultúrát, az alföldi és
dunántúli vonaldíszes kerámia kultúráját, a Tordos-Vinca (bánáti), a
zselizi, a lengyeli, a tiszai, a tiszapolgári, bodrogkeresztúri
kultúrákat.
A rovásírás a szkíta-hun-avar-magyar folytonosság bizonyítéka is, mert őseink tárgyain megtalálható, a fejlődés levezethető.
Friedrich Klára
Bővebben erről itt olvashat: http://magyarmegmaradasert.hu/files/k_aktatar/fk_tatarlaka.pdf
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése